Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2011, 16:01   #15
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Kalm, manneke, kalm.

Sebiet krijgt ge het nog aan Uw hart. En da's er wéér ene meer die ten koste van de ziekenzorg. Het is zo al duur genoeg.

Geef de mensen eens wat tijd om te reageren. Sommige hebben nog wat anders te doen dan op dit forum te tikken. Je moet daarom niks "voor mij gaan beslissen".



Mijn punt is net dat niemand maar dan ook niemand zo'n sommen kan definiëren tot in der eeuwigheid.

Idem met koopkracht; die kan je niet vrijwaren. Of verzekeren tot ver in de toekomst. Voor niemand. Je rekensommetje met dat gezin met twee kinderen bvb; je kan je erover beklagen dat ze "maar" zoveel hebben. Maar het kan evengoed zijn dat ze - vergeleken met 95% van de bevolking op deze aardkloot - het nog zéér goed hebben. Wie bepaalt dat?

Ikzelf bekijk het zo; mocht ik maar zoveel verdienen, dan zou ik niet beginnen aan een kind, laat staan een tweede. Als je arm bent, waarom begin je dan aan kinderen? Goed wetende dat kinderen de duurste "aankoop" in je leven zijn. Ze hebben dus gerekend op anderen. (Lees; ze hebben zich misschien valselijk veilig gevoeld door de minimum-cijferkes van onze sociale vangnetten). Da's mooi zolang het duurt. Geraken ze morgen in de penarie (koopkracht te laag, loon te laag, kindergeld weg, whatever), dan zie ik niet in waarom ik nog eens extra zou moeten bijspringen voor wat in wezen een slechte management beslissing van hen is.



Geeuw. Ik ga het heel cru stellen, misschien snap je het dan. Als ik morgen, als bedrijfsleider, heel veel kan verdienen, dan ga ik het niet laten. En ik ga ook niet, uit een of andere kuddebeest-reflex die winsten delen met mensen die daar zogezegd "recht op hebben" om welke verzonnen reden dan ook (ze zijn arm, ze hebben kinderen, ...). Het staat hen echter wel vrij om ook een bedrijf op te richten en idem methoden toe te passen om veel winst te maken.
Het is trouwens een utopie dat je elke winstname-methode kan afromen door ze te belasten met de bedoeling een herverdelend effect te creëren. Methoden genoeg. Desnoods verwijnt de werkgever/investeerder naar een land waar hij wel kan werken op de manier die hij wil. Dat is trouwens het probleem dat wij hier hebben; onze beschermende maatregelen zorgen voor zo'n grote loonkost dat de werkgevers elders heen trekken.

Bottom line weeral; je kan zoveel klagen en zagen hierover als je wil. Heb jij tekort? Hebben andere mensen tekort? Too bad. Dan hebben ze hun toekomst slecht gepland. Minimum cijferkes zetten bij whatever vangnet; heel nobel. Maar JIJ hebt de centen niet. Die heeft iemand anders. En gaat die weg, dan ga je de centen niet meer krijgen. Ergo; je zal daar staan, met je cijfertjes.

Capice?

PP
Nu zijn we er,

Gij tikt tijdens uw werk, wat niet verantwoord is, al duur genoeg!

Hitler gaat hier voor ons beslissen:

Hitler komt zeggen hoeveel kinderen een werkman mag hebben??
Enkel de rijke mogen kinderen hebben.

Wanneer vertrek je daaaag…………………………Terugkomen? Liever niet!

Staatstinvesteringsfondsen (SIF's) worden almaar belangrijker in de economische wereld.

Vorig jaar, in volle crisis, steeg hun totale beheerde vermogen met 6 procent tot 3.220 miljard dollar (2.450 miljard euro).
In het eerste kwartaal van 2009 kwam daar alweer 10 procent bij.
Dat blijkt uit berekeningen van de Britse financiële consultant Preqin, schrijft De Tijd.

1. 8 op 10 mensen worden momenteel gefinancierd door de staat.
2. Volgend jaar 2011 worden 9 op 10 mensen gefinancierd door de staat.
3. Het huidige bestaande systeem en evolutie duwden ons reeds in de richting van staatskapitalisme.
4. De overgang van deze twee laatste mensen is eigelijk niets meer.
5. Het oude liberale concurrentiesysteem heeft zichzelf schaakmat gezet.
6. Evolutie is gewoon niet te omzeilen, zo simpel is het.
7. Stilaan gaan we naar het communisme met een menselijk gelaat.
8. De totale overgang vindt plaats tussen 2015 en 2020.
9. Geautomatiseerde bedrijven worden snel en gemakkelijk overgenomen door de staat omdat ze niet willen betalen voor hun 24 op 24u machinerie.
10. Handelaars die handelen met lageloonlanden onttrekken de meeste arbeid in eigen land en worden bestraft.
11. Banken komen vanzelf in handen van de staat door wanbeleid en hebzucht.
12. De staat wordt zelfbedruipend en de nieuwe wereld heeft zich gevormd.

8 op de 10 burgers in ons land wordt momenteel gefinancierd door de staat, laten we de staat zelfbedruipend maken, dit om het systeem te verbeteren en stabiel te maken.
corse is offline   Met citaat antwoorden