Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius
Ook in België worden de regime-aanhangers steeds zenuwachtiger. De voorbije jaren zagen we al een toename van de verbale agressie, oproepen tot geweld tegen Vlaamsgezinden en Vlaamse instellingen, kleine gewelddaden zoals de kloppartij tegen Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans, vandalisering van het N-VA hoofdkwartier. RTBF/Radio Mille Collines, Le Soir etc. verhoogden de toon, lanceerden “grappen” als het idee om alle N-VA-ers op een boot te zetten en te verdrinken in de Atlantische Oceaan. Bart De Wever krijgt al een jaar de goorste bedreigingen, ook zijn familie is niet veilig, de F-media achtervolgen zijn vader in zijn graf, zijn zus in Wallonië etc. Op de jongste Belgicistische betoging werd een medebetoger met een leeuwenvlag gemolesteerd, en ging een uitzinnige lynchmenigte een paar TAK-kers te lijf. En volgens Christophe de Borsu groeit in Wallonië - ik citeer - “een sfeer van agressie tegen Vlamingen”.
We zijn hier niet in Oost-Timor of Egypte, maar in het licht van deze voorbeelden kunnen we in België, naarmate het regime op zijn laatste benen loopt, mutatis mutandis allicht ook een vorm van regimegeweld verwachten.
|
Ik zie dezelfde tendens. Via de socialenetwerksites zullen oproepen voor zogenaamde 'spontane acties' veelvuldiger worden en daarbij zal het vaker tot 'wanordelijkheden' komen.
In het geval van pro-België-demonstraties, zoals recent weer een betoging van vakbondsmilitanten van het ABVV - het waren er nog geen driehonderd, maar toch - zal de eventuele aanwezigheid van Vlaamsgezindheid worden opgevat als een provocatie, die voor 'ordediensten' en politie aanleiding zal zijn tot geweld (zoals het de mensen van TAK verging in Brussel). In de berichtgeving zal dan steevast vermeld worden dat 'Vlaamsgezinden de orde en de vreedzame demonstratie verstoorden'.
Er zullen nog onaangename verrassingen volgen, ben ik bang.