Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2011, 20:29   #36
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Bv. ook: ze beweert dat de koorts nog verder steeg tijdens die 4 uur wachten (mevrouw is dus nooit eerder op een spoed geweest want 4 uur is echt normaal voor niet-acute gevallen, zeker in een drukke stad ). Tevens zeker 's nachts, want dan komen normaal gezien enkel de mensen naar spoed die ècht acute spoedgevallen zijn. Iemand heeft dus die koorts gemeten. Als het geen dokter is, moet het een verpleegkundige zijn. Die verpleegkundige zal dan toch wel Frans (zij deed haar uitleg voor het journaal in vloeiend Frans) of NL gekund hebben? Een verpleegkundige geeft vragen of andere door aan de dokter ... Het lijkt me straf dat de arts ook niet zou hebben kunnen communiceren met de verpleegkundigen.
Ik weet niet over welke megalopolis jij het hebt, maar noch ik noch mijn vriendin hebben ooit langer dan een kwartier moeten wachten op spoed. In het centrum van Antwerpen en nooit met echt levensbedreigende zaken (genre breuken, snijwonden, allergische reactie). Ik ben wel ooit in Antwerpen op een zondag door een Afrikaanse arts die nauwelijks Nederlands sprak eens weggestuurd, omdat hij oordeelde dat de ontsteking aan mijn oor niet zo erg was. Ik ging een dag later bij een andere arts langs, die me zware antibiotica voorschreef en zei dat als het niet binnen de twee dagen beterde, ik moest opgenomen worden in het ziekenhuis voor een intraveneuze antibioticakuur.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden