Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2004, 18:31   #2
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Van een andere draad

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Panther
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
@ Mustapha,

Als je het scheppingsverhaal in de koran gelooft, geloof je dus ook dat de duivel ongelovig is in Allah.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=544188#544188 (Hoe kan de duivel ongelovig zijn in Allah. Koran 2:34)
Iemand die zich niet onderwerpt aan God, iemand die dus verwerpt, die behoort tot de ongelovigen of tot zij die verwerpen.

kafara[Arabisch] kan vertaald worden als niet-geloven en verwerpen, al naargelang de context.

Zie hier bijvoorbeeld Soera 54, daar blijkt duidelijk uit dat het woord kafara ook verwerpen kan betekenen:

9. Vóór hen verloochende het volk van Noach, zij verloochenden Onze dienaar en zeiden: "Een waanzinnige." En hij werd verdreven.

10. Daarom bad hij tot zijn Heer: "Ik ben gewis verslagen, sta mij bij."

11. Toen openden Wij de poorten van de hemel voor het stromende water.

12. En Wij spleten de aarde door bronnen, waar door de wateren elkander ontmoetten volgens een vastgesteld plan.

13. En Wij droegen hem op iets, bestaande uit planken en spijkers.

14. Het dreef onder Onze ogen voort als een beloning voor hem, die verworpen was.

of een ander vers, waar weer het woord kafara wordt gebruikt en tevens laat zien dat de duivel zich volledig bewust is van het bestaan van God:

16. Evenals Satan, wanneer hij tegen de mens zegt: "Verwerp (de waarheid)"; maar wanneer deze haar verwerpt zegt hij: "Ik heb niets met u uitstaande, voorzeker, ik vrees Allah, de Heer der Werelden."

17. Daarom zal het einde van beiden wezen, dat zij samen in het Vuur zullen vertoeven; dit is het loon der onrechtvaardigen.
Nou dat kan dan allemaal in dat boek van Mohammed staan maar ik ben natuurlijk niet gelovig in het hersenspinsel van de "profeet" Mohammed. Allah bestaat niet.
Citaat:

Is het per se nodig om hier een nieuwe topic aan te besteden?
Ja, want ik vind het heel krom. Dus een moslim zou geloven dat ik, als ongelovige, ook in Allah, het hersenspinsel van Mohammed, geloof en dus "ondankbaar" zou zijn. Ha ha.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden