Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Omdat deze wetten de fabrikanten zelf aanpakt, iets wat veel simpeler te controleren is. Je laat een type wagen toe of niet.
|
Wel al die auto`s zijn gehomologeerd en dus toegelaten, ...
en of die nu nuttig zijn of niet, dat maakt geen bal uit, als madame met een Chevrolet Tahoe wil rijden en just haar Delvaux sjakosjh meeneemt, geen probleem toch ?
Ze betaald inschrijvingstax, co2 tax, en dan ook nog eens accijnzen op de benzine, ... Als iemand zot genoeg is om daarvoor te willen betalen is dat toch hun probleem ?
Trouwens als diezelfde madame haar ne snelle cabrio koopt is er geen hond die bezwaar maakt, nu daag ik u uit om het verbruik van een paar grote cabrio`s tegen de lamp te houden, ...
en te vergelijken met mid size SUV`s of zelf grotere SUV`s, en valt dan niet op uw gat, ik ken iemand die het in de praktijk ervaart en madame haar speelgoedje dat er op het eerste gezicht heel onschuldig uitziet, zuipt dus naft..
Het veiligheidsaspect is ook bullshit, Je hebt een hoger zwaartepunt ja, maar als bestuurder moet je daar rekening mee houden, ... een bestelwagen rijdt ook anders dan een break, en een sportwagen rijdt ook anders dan een coupe, maar als bestuurder moet je je daaraan aanpassen.
Voetgangers ja, dat kan een probleem zijn, maar dat is bij snelheden vanaf 50 per uur voor elke auto een probleem en vergeet niet dat een aanrijding bij 30 per uur al dodelijk kan zijn. ...
als ge geen doden wil , moet je al het verkeer stilleggen iedereen een helm op zijn kop , een fluovestje aan en een pak, met opblaasbare bandjes aan, ... dat als ge valt ge toch maar geen blauw plekken kunt krijgen.
als kind vlogen wij met ons veloke zonder helm of iets van een hoge heuvel en die helling stond vol bomen, ... echte waaghalzen, ...

en we leven nog,... af en toe sloeg er wel eens een op zijn bek ja, ... en ja we hebben misschien geluk gehad, ... jaren later, val ik met mijn fiets, en scheur wat spieren, had ik op mijn kop gevallen was ik steendood geweest, een ding is zeker uw lot ontlopen kunt ge niet.