Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha

idd klopt... zover had ik het nog niet eens gezien... dankzij al die mist hier.
het preciese pijnpunt dat men hier aankaart ( 41.5 en de arts 'laat' ze maar gewoon naar huis )
1) wordt volledig tegengesproken door die dienst
2) blijkt in het tweede ziekenhuis ( of as de koorts dan toch weer plots gedaald ) plots geen enkel bezwaar meer .... een nieuw antibioticum en de zaak was rond ( terwijl zo'n middel pas de temperatuur gaat laten dalen na verloop van tijd )
|
Voil�*.
En dan nog de vraag onder welke omstandigheden die temperatuur is vastgesteld (wie, waar en wanneer)? Eén en al onduidelijkheid. Of men wil ons gewoon doen geloven dat medisch personeel bij een zuigeling die er slecht aan toe is een temperatuur vaststelt van 41.5°C dit gewoon normaal vindt en daarop niet reageert?

Dan hebben we het nog niet over betrouwbaarheid van T°C metingen bij zuigelingen.
Dit is een mooi voorbeeld van hoe opgeklopt verhalen kunnen worden, zodat niemand er uiteindelijk nog aan uit kan en er totaal verkeerde conclusies uit getrokken worden:
Citaat:
"Mijn zoontje maakte al vier dagen koorts", getuigt de moeder, "en verdroeg de antibiotica niet die de huisarts had voorgeschreven.
|
-> Betekent dit dat ze het antibiotica geven al snel staakte?
Verdroeg het kind de AB plots niet meer bij het vallen van die avond? Of steeg de temperatuur van het kind toen plots?
Over een talenkwestie wordt daar met geen woord gerept.
Wel kritiek op de arts:
Citaat:
De arts beweerde niets aan het kind te merken en stelde alleen een bloedonderzoek voor. Ze weigerde een grondig onderzoek."
|
Die arts kan dat toch niet beweren zonder dat kind even te bekijken? Ik vind een bloedonderzoek overigens vrij grondig. Grondiger dan even naar de keel en de oren kijken, want nogmaals: daarmee weet je niét op welke AB dat kindje wèl goed zal reageren.

(En is een virale infectie waarop AB sowieso geen vat hebben niet uitgesloten.)
(Bron: Vandaag.be)
Hbvl:
Citaat:
naar het ziekenhuis Sint-Anna Sint-Remi. "Daar stelden ze onmiddellijk een zware keelontsteking en een oorontsteking vast en schreven ze de juiste medicatie voor", aldus de moeder.
|
Hoe wist zij dat, al op het moment van het voorschrijven?
Misschien was het toch een virus dat ook spontaan was genezen na die 2 dagen.
zorganderstv.be:
Citaat:
"Die sprak geen Nederlands en zeer gebrekkig Frans, en verstond mijn uitleg nauwelijks. Ze weigerde categoriek om antibiotica voor te schrijven en beweerde dat mijn zoon niets mankeerde. Ik bleef aandringen opdat ze hem beter zou onderzoeken, maar ze stelde alleen een bloedonderzoek voor."
|
Of ze NL spreekt, is dat belangrijk voor een Franstalige vrouw?

Wat gaan we nu krijgen, een Franstalige vrouw die opkomt voor de belangen van de Vlamingen/Nederlandstaligen te Brussel? Dat probleem kaarten de Vlamingen nl. al jaren aan.
Verder weer een nieuw element: ze weigerde antibiotica voor te schrijven. Daarover kon men dan toch duidelijk communiceren, ondanks de gebrekkige talenkennis.
Maar gezien ik in tal van bronnen dus dingen lees als "arts weigerde onderzoek" en "arts stuurde moeder met kind de straat op", terwijl we weten dat het kind ook in ziekenhuis twee niet werd opgenomen maar wandelen werd gestuurd met enkel nieuwe AB, ondanks de hoge temperatuur, leidt dat toch tot de vraag of we die temperatuur (of het hele verhaal) ook niet met een korrel zout moeten nemen.