Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
Tests gaan uit van impact van voor of opzij vermoed ik. Bots tegen een boom met een moderne wagen en je voelt de impact minder dan met een landcruiser. En toch is die laatste veiliger in moeilijke omstandigheden: Stel je kantelt, er valt iets op je (mijn geval), of iets botst tegen u (jij geen schrammetje de andere per total). Moeilijke omstandigheden betekent ook lage snelheid. Dus de kans dat jij zelf tegen een boom rijdt tegen 60 km per uur (crashtestscenario lijkt me) is sowieso niet groot.
|
Het is een mythe dat een ladderframe veiliger is.
En gezien u mij niet gelooft crashtests van auto's met een ladderframe:
http://www.youtube.com/watch?v=TPpU5azjCB8
http://www.youtube.com/watch?v=cJrXViFfMGk
http://www.youtube.com/watch?v=lB0araA0T_k
http://www.youtube.com/watch?v=xdvEIMq6vGI
Er is een reden waarom in de top 10 van veiligste auto's in een crash van euroncap geen enkele 4x4 of SUV staat.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden  .
Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
|