Los bericht bekijken
Oud 17 juni 2004, 00:30   #91
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shai-Hulud
Ik geef je net een hele reeks voorbeelden...
Normaals mijn vraag, kunnen deze nieuwe soorten zich voortplanten op natuurlijke wijze? Anders heeft het geen zin om van een nieuwe soort te spreken.

Citaat:
Het is wel heel erg vreemd dat al deze mensen de, volgens u overduidelijke, problemen niet kunnen zien. Enkel een paar fundamentalistische christenen of moslims zijn daar toe in staat.
Wetenschappers zijn soms zeer koppig. Het heeft bijvoorbeeld ook een tijd geduurd eer de theorie dat we omringd zijn door gassen aanvaard werd door de wetenschap. Dit werd een hele tijd simpelweg genegeerd, omdat men er vanuit ging dat we in een "ether" leefden. Ik weet niet meer precies over wanneer we spreken, maar zo heeel lang geleden is dat nu ook weer niet. Een wetenschapper hoort openminded te zijn, maar velen zijn dat helaas totaal niet.

Citaat:
Veel interessanter zijn de computersimulaties, en de problemen die worden opgelost met algoritmen die de evolutie immiteren (willekeurige wijzigingen, met de selectie van de beste kandidaten). Deze slagen erin om op moeilijke problemen snel goede oplossingen te vinden.
Computersimulaties geven geen oplossing omdat men simpleweg niet weet hoe één soort naar een andere soort overgaat. Als men dit niet weet, kan men het moeilijk implementeren. Men zit altijd met een theoretisch en onbewezen model voor de simulatie. En een stelling bewijzen op basis van een onbewezen model is absurd.

Citaat:
Citaat:
Hoe weet men zo zeker dat die halveringstijd correct is?
Omdat het verval kan geobserveerd worden?
U zei net zelf dat men met een foutmarge zit van zogenaamd miljoenen jaren. De mens leeft niet lang genoeg om obvervaties te maken die uitsluitsel bieden. Zeer oude fossielen worden vaak berekend op basis van radioactief verval, maar de betrouwbaarheid van het radioactief verval is bewezen door de ouderdom van gesteenden. Dit is een kringredenering.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden