Los bericht bekijken
Oud 11 februari 2011, 17:45   #26
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Oh, is dat zo.
ja, dat is evident: bij natuurpunt gaat men actief beheerwerken uitvoeren met als doel de biodiversiteit te bevorderen. Da is één van de cenrale doelstellingen van natuurpunt. En daar komt veel studiewerk bij te pas,... Dat is niet wat jagers doen.

Citaat:
Ik ben daar niet zo zeker van. Natuurpunt beheert heel veel natuurgebieden waar de biodiversiteit niet om over naar huis te schrijven is en waar men in feite kan spreken van een dood bos. Er zijn talloze jachten die een veel rijkere biodiversiteit kennen dan vele natuurgebieden.
is dat zo? En als dat zo is, komt dat dan niet omdat Natuurpunt een gebied koopt en daar dan begint met beheerswerken om er de biodiversiteit terug langzaamaan te herstellen, nadat de biodiversiteit er was gedaald door menselijke activiteiten?

Citaat:
Kan je mij misschien vertellen wat natuurpunt in al die jaren heeft gedaan voor populatie van de fazant, de partijs, het konijn, het haas, de kwartel, de bossnip, de wilde eend, de grauwe gans? Ik zal het je zeggen: niets. Of zijn deze soorten misschien niet relevant voor de biodiversiteit.
dat moet je aan natuurpunt zelf vragen. Maar ik werk in een opvangcentrum voor vogels en wilde dieren, en daar verzorgen we wel de dieren die jij opnoemt. Sommigen daarvan zijn zeldzaam of bedreigd, en die krijgen dan voorkeur.

Citaat:
De vos werd aangehaald, nu we het toch over biodiversiteit hebben moet je misschien maar de achterliggende redenen bestuderen waarom de nederlandse overheid na een totaal verbod op de vossenjacht, de vos terug ruim bejaagbaar heeft gemaakt: omwille van de biodiversiteit.
kan zijn, maar dat is dan weer niet consequent, want dan zou men eigenlijk eerst wat op de mens moeten jagen... Want de mens is een veel grotere bedreiging voor de biodiversiteit dan de vos.
De beste oplossing lijkt mij dat de mens drastisch zijn gedrag verandert en dat hij milieuvriendelijker gaat leven, zodat die druk op de biodiversiteit wegvalt, en dat we dan niet jagen op de vos. Want die vos vormt dan niet meer zo'n grote bedreiging voor de biodiversiteit, omdat de biodiversiteit dan al veel minder stress ondervindt als onze druk drastisch daalt. Als de vos dan toch nog zo'n grote bedreiging vormt voor de biodiversiteit dat we op hem moeten jagen, dan zouden we ook op mensen moeten jagen indien die een gelijke of grotere druk hebben. En je kunt je voorstellen dat de toestand al wel heel erg moet zijn alvorens we zouden beslissen om op mensen te jagen.