Toen ik net de krant aan het lezen was kwam ik dit artikel tegen. Daar staat dat islamitische scholen voorgetrokken worden om segregatie tegen te gaan. Daar klopt toch geen bal van? Als je segregatie tegen wil gaan dan zorg je er toch voor dat openbare scholen de voorkeur krijgen? En toch niet religieuze scholen?
AMSTERDAM - Islamitische scholen in stadsdeel Amsterdam West worden voorgetrokken. Zij krijgen ruim baan om te groeien, terwijl groei van andere basisscholen volledig aan banden wordt gelegd. Dat is vastgelegd in een beleidsrapport van het stadsdeel. Met het beleid wil men segregatie in het basisonderwijs tegengaan.
In een convenant tussen stadsdeel en schoolbesturen zijn strikte afspraken gemaakt over groei van scholen. Populaire, vaak kwalitatief goede, scholen, waarvoor veel leerlingen zich aanmelden, in West mogen niet groeien, ook al wil het schoolbestuur wel uitbreiden en bijvoorbeeld noodgebouwen neerzetten. Kinderen moeten eerst op een minder populaire school worden geplaatst, voordat een populaire school mag uitbreiden. De vier islamitische scholen in het stadsdeel wisten zich buiten alle afspraken te houden. Moslimkinderen lopen nooit het risico naar een andere dan een islamitische school te worden gestuurd. Met de enige islamitische school die het convenant wél tekende, de Al Wafa, is afgesproken dat het alle leerlingen mag aannemen, die zich voor de school inschrijven.
Groeien mag niet omdat scholen elkaar dan leegzuigen, zo stelt het stadsdeel.
Pas als alle scholen in het stadsdeel allemaal vol zitten, mag een populaire school een aanvraag tot groei indienen. Maar dan moeten de school wel verplicht mengen. Groeien mag alleen als bepaalde quota aan allochtone leerlingen worden gehaald.
Tegelijkertijd worden islamitische scholen geen strobreed in de weg gelegd. Zij hebben geen enkele verplichting tot mengen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9...?sn=binnenland
Sorry hoor, maar hier loopt mijn bloed echt van weg. En het begint te koken ook. Dit is juist segregatie in de praktijk brengen. En dat niet alleen. Dit begint op gedwongen islamisering te lijken.
En dan zijn er hier mensen die zich afvragen waarom Amsterdam West 020-Gaza genoemd wordt. Of waarom er iets is als de Dutch Defense League. Nou hierom dus!