Los bericht bekijken
Oud 15 februari 2011, 10:24   #258
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
VVD: zonder Nederlands geen bijstand
Immigranten die geen Nederlands spreken en ook niet hun best doen het te leren, komen niet in de bijstand. Dat staat in een wetsvoorstel dat de VVD.

(Novum) - Immigranten die geen Nederlands spreken en ook niet hun best doen het te leren, komen niet in de bijstand. Dat staat in een wetsvoorstel van de VVD dat deze week voor behandeling naar de Kamer wordt gestuurd.

Sinds 2006 kunnen mensen alleen aanspraak maken op een bijstandsuitkering als ze een 'duurzame band' met Nederland hebben. In de praktijk wordt die regel volgens de VVD echter nauwelijks toegepast. Er zou vrijwel nooit een uitkering worden geweigerd omdat iemand geen duurzame band met Nederland heeft.

"Het voorschrift uit de Wet Werk en Bijstand blijkt in de praktijk dus een dode letter", concludeert VVD-fractievoorzitter Stef Blok. De VVD wil het criterium concreter te maken door eisen te stellen aan het niveau van de Nederlandse taal.

Het is volgens Blok 'bijna onmogelijk' in Nederland werk te vinden voor mensen die de taal niet spreken. "De plicht om werk te aanvaarden is natuurlijk een wassen neus als je de Nederlandse taal niet beheerst."

© novum
http://nieuws.nl.msn.com/binnenlands...-geen-bijstand

Niet meer als normaal en fatsoenlijk, nopes met rascisme vandoen.
Als ik naar een ander land mij blijvend vestig is het nodig dat ik HUN taal leer en niet dat zij mijne leren. Integreren heet dat, ik voeg mij IN dat land. Maar gek toch dat vanuit en enkel vanuit de Islam het begrip aanpassen IN een land niet bestaat. Nooits problemen met Hindus, Chinezen, Boedisten e.d die leren de taal enz. Die passen zich in openbaar naar het gastland en dat ze privé voor hun boedabeeld zitten moeten ze zelf weten.
Behalve de moslims die voelen zich weer beter dan de rest vd wereld.
Tja, wie is hier nu de rascist ???
Ik hoop voor je dat je in staat bent door deze verkiezingsretoriek heen te kijken.
1) Niemand beschuldigd Blok van racisme
2) In Nederland werken veel mensen zonder kennis van het Nederlands
3) Moeten schoonmakers bv NL kennen?
4) Deze meneer komt uit de partij van de promotoren van de Engelstaligheid.
5) "Het is volgens Blok 'bijna onmogelijk' in Nederland werk te vinden voor mensen die de taal niet spreken." = Een lachwekkende uitspraak.

Buiten dat is de promotie van de Nederlandse taal altijd een goed idee.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden