Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
't Is niet dat dat niet mag. 't Is gewoon dom om dat te blijven doen. Er zijn maar weinig momenten in de geschiedenis van de mensheid dat zo'n voor de hand liggende keuze zich voordoet.
|
En wat is de echte keuze dan? De goedkoopste oplossing is de mensheid herleiden tot ongeveer 5 % van wat er nu ronddarteld op moeder aarde.
Citaat:
Ik heb niks tegen fossiele brandstoffen, tot ik ontdekte dat een soort gas, koolstofdioxide, een opwarmend effect veroorzaakt in de atmosfeer. Wetenschappers hebben dan berekend wat die opwarming betekent. En de conclusie was: voortgaan met het uitstoten van dat gas is gevaarlijk voor de mens.
|
Zolang de concentratie niet boven de 1% in de ademlucht komt is er geen vuiltje aan de lucht voor "de mens". Het "kan" wel andere resultaten opleveren, die niet zo denderend zijn voor de mensheid. Maar da's een paar andere mouwen.
Voor dezelfde moeite boert een of andere vulkaan zoveel andere rotzooi de atmosfeer in dat we blij mogen zijn met dat beetje CO2.
Citaat:
Economen zijn zich dan gaan moeien en hebben uitgerekend wat die opwarming zou kosten. En ze besloten: véél keren meer dan de som die nodig is om alle fossiele brandstoffen te vervangen door hernieuwbare energie.
|
Hernieuwbare energie. Hoe dikwijls moet U nog de rekensommen voor de kiezen krijgen dat we met de huidige technologie dat niet kunnen, tenzij we met zijn alleen terug naar het neolithicum gaan.
Citaat:
Nu, ik ben geen genie, maar in dit debat kan zelfs een volslagen debiel begrijpen wat dus onze enige keuze is.
|
Ja, met de huidige energiebronnen de toekomst voor de hernieuwbare energie voorzien.
Citaat:
In mijn rangschikking van intelligentie staan volslagen debielen onder planten, koeien en mestkevers. Maddox, ge gaat me niet vertellen dat gij minder intelligent zijt dan mestkevers en debielen.
|
Mijn intelligentie is al meermaals in de vraag gesteld. Daar doe ik niet moeilijk over.