Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2011, 15:55   #1018
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Niemand ontkent dat er in Heuden-Zolder mensen rondlopen met hoofddoek. Maar doen alsof de ganse markt een onderonsje is voor hoofddoekdragende moslima's - wat de foto van Eigenzinnig liet uitschijnen - gaat er wel een beetje over.

Bovendien moet je eens gaan kijken naar de bronnen van Eigenzinnig en die tegenover die van Wisord plaatsen. Van Eigenzinnig is het erg duidelijk dat hij doelbewust googelt op hoofddoeken (of boerka's) en dan uitkomt bij die haatsite. Als je daar dan een redenering op gaat zetten, begeef je je op het domein van de cirkelredeneringen. De blog van Eigenzinnig geeft ook erg duidelijk aan uit welke hoek die foto komt. Dat die hoek een beetje kritisch moet bekeken worden blijkt erg duidelijk uit zowel de titel van de blog ('oorlogvoerende partijen' zoals die blogger kan je bezwaarlijk neutraal noemen), alsook uit de andere stukken die die blogger op zijn site plaatste. Daartussen staat een verheerlijking van Winston Churchill, een stukje pro Moebarak, een stukje propaganda over Eurabia, een Mohammedcartoon,... Enfin: een hoop onsamenhangend gezever waarbij de enige grootst gemene deler racisme is. Wat vindt u persoonlijk over die site? Deelt u de mening die daarop verkondigd wordt? Meent u dat Berlusconi gelijk heeft wanneer die zegt dat Moebarak idealiter aan de macht moet blijven in Egypte? Meent u dat de UNHCR een "Arabische praatbarak" is? Graag een antwoord op die vragen.

De bronnen van Wisord zijn in dat opzicht een pak neutraler. Een ordinaire google op 'Turkenmarkt' levert als eerste resultaat zijn foto op. De site die die foto host, blijkt een lokale nieuwssite te zijn. Een site van iemand die niet openlijk in oorlog is met deze of gene groep. Een site van iemand die Winston Churchill niet verheerlijkt en een site van iemand die de drang niet voelt om Tunesische of Egyptische vluchtelingen terug te sturen. Neen, die site gaat enkel om lokaal nieuws, en laat buitenlandse en geopolitieke overwegingen geheel aan haar voorbij gaan. Meent u ook niet dat zulke sites betrouwbaarder zijn dan sites van oorlogvoerende partijen? En meent u dat iemand die (zonder het expliciet te vermelden) oorlogspropaganda op een forum zwiert, daar kritiek (of duiding zo je wil) bij moet krijgen? Ook op deze vragen graag een antwoord.

Geef me een secondje, en dan zoek ik naar uw foto's en hun sites.

Iedereen heeft zo zijn fetisj
Waarom zou ik antwoord op die vragen moeten geven, over al die dingen die U opsomt zijn reeds draden opgestart, indien ik daar 'n mening over heb zal ik die daar wel posten.

Ik beweer ook nergens dat er enkel gehoofddoekten rondlopen op die markt, het gaat niet eens over die markt, maar over 't zwembad in Heusden waar die vrouwen willen zwemmen en waar geen 'publiek' op de openbare, publieke tribune zou mogen plaatsnemen.

Mijn bedoeling was; w�*t valt daaraan te 'begluren?

Je krijgt er hoogstens 'n hartverzakking van!
SDX is offline   Met citaat antwoorden