Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2011, 20:51   #283
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Blijkbaar bent u een veel beter bestuurder dan ik. Ik beweer niet dat ik altijd alles in de hand heb of dat ik altijd alles gezien heb wat er zich afspeelt.
Zeg ik dat? Ik dacht het niet...
Ik zeg wel dat het niet het type wagen waarmee je rijdt is, maar de manier waarop je ermee rijdt dat je al dan niet tot een gevaar maakt.

Citaat:
Ik heb de neiging om te denken dat er ook een ongeval kan komen ondanks het feit dat ik een voorzichtige bestuurder ben. Je hebt het immers niet altijd zelf in de hand. En ook al is het kind in kwestie dat zich dan bvb letterlijk voor mijn wielen smijt verantwoordelijk en niet ikzelf, ik zou er persoonlijk niet mee kunnen leven als ik bedenk dat dat kind misschien nog leefde als ik niet per sé een moordwapen op wielen moest hebben, ook al heb ik daar dan persoonlijk geen enkele schuld aan.
Dan zou het je sieren wanneer je domweg voor een compleet verbod op elke vorm van vervoer zou pleiten. Want bij alles is er een gevaar en er zal altijd wel één vorm gevaarlijker zijn dan een andere.
Zelfs al neem je aan dat een SUV gevaarlijker zou zijn, er zijn genoeg andere voertuigen die even gevaarlijk of zelfs gevaarlijker zijn, omdat ze even hoog komen of zelfs hoger. Monovolumes, echte Jeeps, bestelwagens, kleine bestelwagens type Kangoo/whatever, bussen, vrachtwagens, trams... die zijn allemaal minstens even gevaarlijk en zelfs gevaarlijker. Gaan we die ook allemaal verbieden, samen met de SUV?
En nadien, dan zit je met pakweg het probleem dat compacte stadswagens waarschijnlijk gevaarlijker zijn dan sedans, omdat ze een hogere carroserie hebben, ook verbieden dan maar? Breaks en grote sedans ook verbieden omdat ze te zwaar zijn in vergelijking met kleinere versies? Die kleinere versies verbieden omdat ze gevaarlijker zijn dan moto's/bromfietsen?

Zolang je in discussies blijft focussen op non-argumenten als "ze moeten van de baan af want die wagen is gevaarlijk", toon je weinig meer aan dan dat het je helemaal niet te doen is om verkeersveiligheid.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden