Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2011, 18:03   #134
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik denk wel dat dat wereldwijde herstel vooral zal neerkomen op een versterking van China en de yuan/renminbi. Waarom zouden de Chinezen zo gek zijn, de VS en de EU biljoenen dollars en euro's te lenen? Zouden die echt geloven dat we die schulden zullen aflossen? Dit zowel grappige als wraakroepende filmpje toont alvast wat de Amerikanen zélf erover denken, en zo gek zijn de Chinezen niet dat ze nog op schuldaflossing hopen.

Waarop hopen ze dan wel? Het kan maar één ding zijn: die waardeloze euro- en dollarobligaties dumpen, en dus onze munten tot WC-papier reduceren, om zelf de koopkrachtige valuta te bezitten waarmee olie, ijzererts, steenkool enz. kan worden gekocht. Het wereldwijde herstel komt er, maar niet bij ons. En ik kan de Chinezen alleen maar gelijk geven.
Ik denk dat uw stelling wat kort door de bocht is. Als de Chinezen niks doen met hun geld, vermindert het ook in waarde en alleen exporteren om geld op de bank te bezitten, daar zijt ge finaal ook niks mee. Ge kunt geld namelijk nog altijd niet opeten.

Verder moeten zij ook afzetmarkten hebben voor hun producten. Als ze die afzetmarkten laten kapotgaan, dan zal het gauw afgelopen zijn met hun economie.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden