Los bericht bekijken
Oud 21 februari 2011, 12:46   #228
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
In welk opzicht is halal slecht voor u? Voor mij persoonlijk zou ik enkel het onverdoofd slachten aanpakken en niet zo zeer heel het halal gebeuren hekelen, daar andere religie's en veebedrijven evengoed geen rekening houden met het dierenwelzijn.
Ik ben atheïst en wens geen vlees (en overige produkten) te eten wat ter meerdere eer en glorie van allah is bestemd. Ik snap al helemaal niet hoe christenen dit kunnen want het gaat tegen het 1e gebod van de 10 geboden in. Een verdoving werkt lang niet altijd. Veel dieren 'ontwaken' uit de verdoving tijdens de slacht en derhalve is verdoofd halal slachten voor mij geen optie. Technisch gezien worden de dieren (runderen) bij de westerse methode ook verdoofd alleen is het onomkeerbaar. Alleen de grote hersenen worden uitgeschakeld, maar in theorie leeft het dier nog omdat het hart nog pompt. Omdat het onomkeerbaar is neemt de islam hier geen genoegen mee.
Overigens krijgen de runderen, schapen, geiten, kippen, etc die halal geslacht gaan worden geen speciale behandeling tijdens het leven, maar komen ook gewoon uit de bio-industrie.

Ik ben overigens tegen de rituele slacht en dat houdt ook in tegen de Joodse rituele slacht. Ik ben het helemaal met je eens dat er nog veel moet gebeuren op het gebied van dierenwelzijn.

De PVV heeft een verzoek gedaan (een motie gesteund van de PvdD, maar eerder ook zelf moties en voorstellen ingediend) om de gehele rituele slacht te verbieden, ondanks een dringend verzoek van de Amerikaanse Joodse lobby om dit niet te doen. Ook heeft de PVV, als gedoogpartner, bedongen dat er 500 zogenaamde 'Animal Cops' komen.