Los bericht bekijken
Oud 21 februari 2011, 18:29   #247
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ik herinner mij een flard van toen ik één jaar oud was. Ik zat in de kinderwagen, volledig ingepakt en die kinderwagen had een kap met een plexi ruitje. Dit is bevestigd door mijn moeder. Welnu, ik redeneerde toen reeds vanuit het ik. Jij ook trouwens.
Ik stelde al dat een baby een eenvoudig (zelf)bewustzijn heeft dat zich ontwikkelt. Het klein kind wil niet alleen aan een tepel zuigen maar ook dingen leren en onthouden; maar het redeneren dat je deed in de kinderwagen stelde niet veel voor omdat het begrip ontbrak. Dat ontwikkelt zich naarmate het de eigenschappen van de dingen leert kennen. Dat had je niet meegenomen uit een vorig leven.

Citaat:
Mijn echtgenote heeft 41 jaar les gegeven. De éne leert nu eenmaal veel gemakkelijker dan de andere. Dat heeft niks met dyslexie te maken. Wat jij per sé wilt is dat iedereen gelijk aan de startstreep staat, niet? Welnu dat is niet zo. Er zijn er die kunnen starten met een grote voorsprong en dat heeft alles met vorige levens te maken, volgens mij.
We worden geboren met verschillende talenten uit verschillend erfelijk materiaal en met x-chromosomen en y-chromosomen waarvan sommige een aantal kopieerfoutjes vertonen en soms met biochemische schade tijdens de zwangerschap.

Citaat:
Dat is misschien wel zo, maar die éne heeft zoveel meer talent. Waarom waren ze dan allemaal niet geniaal?
Zie hier boven.
Piero is offline   Met citaat antwoorden