Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika
Ik denk dat de enige Palestijnen die economisch en sociaal goed geïntegreerd zijn de 250.000 zijn die in de VS wonen.
Maar daar moeten we ons natuurlijk geen vragen bij stellen...Is de VS een islamitisch land?
Said enough!
|
Leeft men in d eVS ook onder de terreur van een andere staat?
Citaat:
Altijd maar leuteren over de Ummah zus en de Ummah zo als er niet-moslims in het spel zijn.
Dan moet het leed van de broeders en zusters uitvergroot en gedramatiseerd worden tot in de eeuwigheid (allé kom, ik wil hier niet de indruk wekken dat volgens mij wat er in Gaza gebeurt geen drama is, ik bedoel het dan ook in het algemeen), maar terzelfdertijd elkaar nergens het licht in de ogen gunnen als er geen niet-moslims in de omtrek zijn.
Da's de perverse aard van de Ummah.
Ik verwijt hen het leed van de Palestijnen uit te buiten teneinde hun einddoel te bereiken, een Judenfrei Palestina. Dat gebied was islamitisch, dus zal geen moslim waar ook er wereld kunnen aanvaarden dat er ongelovigen dat land bewonen.
|
Dit is simpelweg onjuist.
Citaat:
Maar kijk, die Joden zijn daar, en ze zullen er blijven.
Ze kunnen zich daar voor het eerst in hun geschiedenis verdedigen, zelfs terug slaan.
Ge kunt toch zelf ook wel inzien dat ze daar niet meer weg willen?
|
Joden hoeven daar ook niet meer weg. Verder heeft men geen reden om te moeten uitbreiden, het vergaat ze prima.
U wilt er een moslims versus joden verhaal van maken , de zaak polariseren.
terwijl de kern van het probleem daar weinig mee van doen heeft.
verder:
Natuurlijk mag men zich verdedigen in Israel maar dat is iets heel anders dan wat men nu al zo lang aan het doen is .
De geschiedenis van een volk kan wat mij betreft niet zorgen voor extra rechten in het heden.