Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2011, 22:46   #237
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floris flitspaal Bekijk bericht
Bang dat er geen meerderheid voor onafhankelijkheid is? Bartje zegt altijd dat hij 80% van Vlaanderen vertegenwoordigt. 80 x 58 (bevolking van het Vlaamse gewest) + 0 x 42 (Wallobrux) = 46,4%. Oei, referendum verloren!
Ik ben van niks bang. Ik weet gewoon dat er nooit een consensus zal gevonden wordenom een referendum te houden. En als er geen referendum is kan ik die moeilijken winnen, dat is juist.

En uw rekensom bevestigt gewoon waarom er nooit een referendum komt. Gij vind dat er zo gerekent moet worden, ik vind dat het anders moet en jos n'importe qui heeft een derde benaderings wijze. Daar komt men dus nooit uit. En trouwens gelooft ge dat de FRs het zullen toelaten, zo 'n referendum als er zelfs een kleine kans is dat die het haalt. Kom kom. Pie in the sky is dat allemaal. En niemand dat een vraag voor die referendum durft opperen he. Oml te beginnen zelfs als men het simpel houdt (en ongenuanceerd, en dus oneerlijk volgens mij, maar soit, als denk oefening). Er is al een groot verschil tussen de vraag 'Moet Belgie samenblijven ja/nee' of 'Moet Belgie samenblijven' of 'Moet Vlaanderen onafhankelijk worden' en als confederalisme een optie is in die referendum wordt het helemaal onmogelijk om beknopt samen te vatten wat dat precies inhoud. Gelooft ge echt dat men daaruit geraakt, als men zelfs niet een akkoord kan vinden om de grondwet na te leven? Puhleeeease.