Oorspronkelijk geplaatst door porpo
Er is geen verschil tussen links en rechts vandaag; volgens mij is er nu slechts een verschil tussen extreem rechts en extreem links. Hier in west Europa en USA wordt er altijd gefraudeerd; een echte democratie is het zeker niet, maar omdat de mentaliteit in deze wereld een consumptie mentaliteit is, gebaseerd op materiele belangen, zien we overal dat de slechtste zaken met de mooiste reclames gehoefdoekt/gemakuped worden en vice versa. Dit gebeurt dus nu ook met (totalitaire) liberale stromingen die zomaar "democratie" worden genoemd. !!
Ook een echte meerpartijenpolitiek/partitocratie hebben we niet want er is geen scheiding tussen politiek en €/$, geen scheiding tussen geheime dienst/regering en verkiezingscampagnes, en vergeet niet dat de officiële media niet rechtvaardig handelt, en bovendien moet de kiesdrempel afgeschaft worden, iedere politieke beweging/partij moet aanwezig zijn om op zijn minst een ooggetuige te zijn, en een mening wanneer nodig te kunnen uiten (ook al heeft het geen wetgevende waarde). De verkiezingscampagnes moeten steunen op eigen kosten en inzit van militanten, iedere partij die door buitenland, €/$, regering en officiële pers medium gesteund wordt, moet aangepakt worden.
En partijen moeten ook eerlijk en duidelijk zijn, ik bedoel ze komen naar het volk met een programma, en ze moeten voor en met dit programma werken, niets meer en niets minder, het programma moet zo duidelijk mogelijk zijn want veel mensen stemmen op het programma en veel anderen stemmen op who's who (mijn buurman, mjin huisarts ..), ze stemmen niet op de ideologische/politieke achtergrond van deze kandidaat, hoor. De politici moeten deze waarheid onder de ogen zien want overal in de wereld (zelfs waar de burgers 100% geschoold zijn) zijn de grootste meerderheden a-politiek en kleinste minderheid is altijd autocratie, dual (regering en oppositie met hetzelfde systeem: Iran, USA) of meerdere partijen, maar deze zijn allemaal en altijd in minderheid. Ook de militanten zijn niet altijd echt ideologisch voor hun partij, ze zijn gewoon zoals een gewone stemmer die op een programma/persoon stemt, met enig verschil dat deze soms actief is, een lid al dan niet syndicaal ..
Zoek niet naar verschillen omdat die er niet zijn zolang we geen echte eerlijke partitocratie hebben.
|