Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2011, 08:33   #3990
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Een rechtbank zoals die van Saddam?
Is het voor U echt zo belangrijk dat het via een rechtszaak zal gebeuren?
Liefst een Libische rechtbank.
Liever niet zoals die van Saddam, daar ik tegen de doodstraf ben.

Een rechtszaak, met recht op verdediging, is 1000 keer beter dan een lynchpartij. Het is tenslotte de bedoeling kwaadaardige regimes te vervangen door iets beters. Dat begint best niet door methodes van het oude regime over te nemen.

Nu, na de vreemde tirade van Kadhafi gisteren, lijkt het niet onmogelijk dat het zal eindigen zoals met Mussolini of Ceaucescu.

Citaat:
"dat zullen ze wel weten"?
Misschien wel.
Al is het toch opmerkelijk hoe onthecht sommige machthebbers van de realiteit soms zijn.

Citaat:
Tiananmen kan dan?
China heeft volgens mij te maken met dezelfde problemen als die anderen; teveel macht bij een te select groepje mensen.
De vraag is toch niet of Tiananmen kan of niet kan. Het IS gebeurd, en het regime is daarna gewoon verder gegaan.
Teveel macht bij een select groepje is inderdaad een probleem. Alléén denk ik dat het select groepje in China bewezen heeft wat het kan. Ze zullen dat niet eeuwig kunnen volhouden, maar het kan daar perfect op graduele wijze gebeuren. Zoals de laatste 30 jaar dus.

Citaat:
Dat is inderdaad een sleutel maar ook die zullen zwichten als er morgen 1 miljoen mensen lopen in de straten van Peking.
Niet als er 10 miljoen andere mensen voor de status quo opkomen.

Citaat:
Zo lang die hem niet in de weg ligt...
Ik heb geen speciale sympathie voor Chavez, en ik denk ook dat zijn populisme hem bijna structureel verplicht steeds gekker te doen. Anderzijds zie ik in hem geen Kadhafi, en is de "civil society" in Venezuela toch steviger dan in Libië. Maw, eens het misloopt met Chavez zullen er alternatieven klaarstaan.
Enfin, dat is mijn hoop voor Venezuela.

Citaat:
Het is toch gek hé die macht... Zie jij in jezelf ook zo een mens; iemand die zoveel mogelijk macht wil en ultiem die macht ook niet uit handen zou willen geven?
Ik ben helemaal geen leiderstype, en zie mezelf dan ook niet macht uitoefenen.
De politici die ik persoonlijk ken zijn wat dat betreft uit een ander hout gesneden, al gaat het gewoon over doorsnee politici uit het Belgische/Vlaamse/Antwerpse politieke leven. Zelfs vergeleken met hen ben ik maar een zacht eitje.
Van een bloeddorstige Firestone-dictatuur moet je alvast geen vrees hebben.

Laatst gewijzigd door Firestone : 23 februari 2011 om 08:38.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden