Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2011, 16:33   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
- je hoort ook telkens op dezelfde manier redeneren: als er iets moet bijgebouwd worden is er geen geld ??? Als er iets moet onderhouden worden of hersteld worden: we hebben geen geld ???

Kijk geld heb je altijd, als je NUTTIGE DINGEN doet. Dus als je INVESTEERT doe je nuttige dingen.
Citaat:
Vorig jaar hebben we 370 miljoen euro aan verkeersboetes betaald. Dat is een record. ...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-betaald.dhtml
Er was eens een minister van mobiliteit (toen was het nog een minister)
die - wel op zijn socialistische manier - beloofde dat het geld van de verkeersboetes direct geïnvesteerd werd in de verkeersveiligheid...

Ik heb eens gesurfd wat Vlaanderen investeert in wegenonderhoud en wegenbouw : het is ~ 1/8 van Hessen, een vergelijkbare "deelstaat" qua "wegennet/transitland".

directe link:
Citaat:
http://www.hsvv.hessen.de/irj/HSVV_I...4f22b997914867

Projekte der Hessischen Straßen- und Verkehrsverwaltung

Die Hessische Straßen- und Verkehrsverwaltung (HSVV) wickelt in ihrem Zuständigkeitsbereich der Bundes- und Landesstraßen im Jahr 2011 rund 700 Planungsprojekte und 850 Projekte im Bau ab.

Im Jahre 2010 wurde ein Bauvolumen von annähernd 700 Millionen €, davon 520 Millionen € in Auftragsverwaltung für die Bundesautobahnen und Bundesstraßen sowie 138 Millionen € im Landesstraßenbau, umgesetzt.

Zusätzlich betreut die HSVV die planerische und bauliche Umsetzung der Kreisstraßenprojekte in den einzelnen hessischen Landkreisen.

Die Projekte reichen dabei von der Erneuerung der Asphaltdecke einer Straße bis zum Neubau eines Bundesautobahnabschnittes, wie beispielsweise der A 44 zwischen Hessisch Lichtenau Mitte und Hessisch Lichtenau Ost.

Auf unserer Internetseite präsentieren wir Ihnen eine Auswahl unserer Planungsprojekte und Projekte im Bau.
Projekte im Bau (sortiert nach Orten oder Gemeinden)
- Nordhessen
- Mittelhessen
- Südhessen
Planungsprojekte (sortiert nach Orten oder Gemeinden)
- Nordhessen
- Mittelhessen
- Südhessen
Citaat:
http://www.steunpuntstraten.be/publiekeruimte/?p=330

Wegenonderhoud plant inhaalbeweging
Bron: www.standaard.be – 12 maart 2010 ( Nikolas Vanhecke)

BRUSSEL – Van alle Vlaamse autosnelwegen scoort tien procent een onvoldoende. En dan is de winterprik nog niet meegerekend.
Van onze redacteur

Op de 900 kilometer aan snelwegen die Vlaanderen doorkruisen, zijn er negentig aan een complete renovatie toe. Het volstaat niet langer de putten in het wegdek op te vullen. Op de ‘primaire wegen’, dat zijn de gewestelijke wegen met een N-nummer onder de honderd, is de toestand nog dramatischer. Daar heeft een op de vijf kilometer, of zo’n 500 kilometer in totaal, nood aan een grondige renovatie.

Althans, zo zag de situatie er in 2008 nog uit. De commissie Mobiliteit en Openbare Werken stelde gisteren het Rapport ‘Toestand van het Wegennet’ voor. Tussen het vrijmaken van het budget voor een wegenonderhoud en het uiteindelijke resultaat, zit een marge van drie jaar.

Na afgelopen winter, die harder was dan andere jaren, zijn de putten en kraters in onze wegen vergroot en zullen er nog meer het stempel ‘onvoldoende’ krijgen. Voor het herstel van die winterschade plant de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken, Hilde Crevits (CD&V), een extra uitgave van 11,5 miljoen euro.

‘Maandag, wanneer we de laatste winterprik hopelijk achter ons zullen hebben, beginnen we met het in kaart brengen van de winterschade’, verzekert Crevits. De resultaten daarvan verwacht ze eind april.

Tussen 2004 en 2009 verdrievoudigde het budget voor wegenonderhoud van dertig miljoen euro per jaar naar negentig miljoen. Desondanks blijft het slecht gesteld met de wegen. Om de achterstand weg te werken, becijferde het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) dat de komende drie jaar een investering van in totaal 450 miljoen euro nodig is.

Volgens de topman van het AWV, ingenieur Tom Roelants, zijn er drie oorzaken voor de staat van het wegennet. ‘De autosnelwegen zijn dertig of veertig jaar oud, de gewestwegen gemiddeld nog ouder. De voorbije winter heeft duidelijk gemaakt dat ze niet zijn ontworpen voor het verkeer van vandaag.’

Daarnaast is in het verleden te weinig geïnvesteerd in het onderhoud van de wegen en waren de werkzaamheden te veel gericht op instandhouding in plaats van op een tijdige renovatie. Dat was ook goedkoper. Dat wil de administratie nu aanpakken door forser en gerichter te investeren. Er komt onder meer een betere controle op de werkzaamheden, mogelijk zelfs met een evaluatiedatabank van de aannemers.

De snelwegen krijgen voorrang. Tegen 2015 moet de achterstand daar zijn weggewerkt. Een verhoging van het budget met 28 miljoen euro per jaar is daarvoor nodig, stelt het rapport.

Om tussen 2015 en 2020 ook de vele kilometers gewestwegen op te frissen, is er 56 miljoen extra nodig.

Meer werkzaamheden brengen meer hinder mee. Een betere planning moet die zoveel mogelijk beperken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2011 om 17:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden