Los bericht bekijken
Oud 18 juni 2004, 19:42   #9
De mythe ontkracht
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Ten eerste gaat het om het netto migratiesaldo, d.i. het verschil tussen het aantal immigranten en het aantal emigranten - over het exacte aantal immigranten zegt zo'n statistiekje echter niets.
Ter illustratie: als iedereen volgend jaar België verlaat, en er immigreren in datzelfde jaar 10.000.000 anderen naar hier, dan is de immigratie enorm geweest - maar je netto migratiesaldo is 0.
Inderdaad, het blijven uiteraard maar cijfers. Theoretisch is Uw voorbeeld mogelijk. Er zijn echter weinig redenen om aan te nemen dat de emigratie uit ons land veel hoger zou liggen dan elders.

Citaat:
Ten tweede gaat het hier uiteraard om de legale migratie, de illegale migratie, die volgens het Blok uiteraard enorm is, wordt niet in de cijfers opgenomen.
U heeft weer gelijk. Maar langs de andere kant zijn er weer weinig redenen om aan te nemen dat deze hoger ligt dan in andere landen.

Het was eigenlijk mijn bedoeling één aspect van de retoriek van het Blok onder de loepe te nemen, met name de migratie. Ik hoop dat ik heb aangetoond dat het wat dit aspect betreft, toch wel meevalt en dat we dus niet overspoelt worden met migranten.
De mythe ontkracht is offline