Discussie: Programma
Los bericht bekijken
Oud 18 juni 2004, 20:11   #1
Starlight
Burgemeester

Starlight's schermafbeelding

Standaard

Vaak lees ik de opmerking: Awel ga dan eens zien in het programma van het VB hè.
Wel ik ben dat gaan doen voor een punt dat mij nauw aan het hart ligt.

Citaat:
Vlaams onderwijs Het spreekt voor zich dat het onderwijs in Vlaanderen altijd en overal in het Nederlands moet verlopen, van in de kleuterschool tot in de universiteit. Politiek hoort volgens ons niet thuis in het onderwijs. De hetze die sommige leraars in de klas voeren tegen het Vlaams Blok is volstrekt onaanvaardbaar.
Al even verwerpelijk is de openlijke propaganda voor de multiculturele samenleving, nu ook al ingeschreven in de zogenaamde ‘eindtermen’. Het Vlaams Blok is van oordeel dat het onderwijs jonge generaties vertrouwd moet maken met onze culturele eigenheid en met onze waarden, zeden en normen. Het blind achterna hollen van de multiculturele illusie staat de assimilatie in de weg en leidt vandaag tot grote maatschappelijke spanningen. Vreemde kinderen moeten leren dat zij in Vlaanderen de beste kansen krijgen als zij Vlaming worden onder de Vlamingen.
Uit de programma-brochure...

Sorry hoor, op een paar punten ben ik het eens. bv. Nederlands in het Nederlands onderwijs. Maar hier en daar stelt het Vb het wel een beetje cru, overdreven en bekrompen.
Trouwens, waarom zouden een multiculturele vorming en een culturele eigenheid niet samen kunnen gaan?
Ik kan al vermoeden waarom het Vb tegen multiculturele vorming in het onderwijs gekant is...

ps: Compleet buiten kwestie, maar kan iemand me hier eens vertellen wat voor een soort het Brusselse krantje 'Gorik' is?

En aan het einde van de film zie je alleen de grote namen.
Dat zijn de helden van het jaar die de geschiedenis bepalen. (Stef Bos)[/SIZE]
Starlight is offline