Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric Verhulst
Dat is de optimistische versie maar ik denk dat de gesprekken tussel Leterme en het Vb deze namiddag al beslist hebben. Het alternatief is een Tripartite met een simpel maar sterk programma. Maar zijn de huidige politici nog in staat hun eigenbelang op zij te zetten.
Aan de typische VB op dit forum, een tripartite zou wel het driedubbel aan kiezers vertegenwoordigen of minstens 70 %. Dat is heel wat meer dan uw 25 %, waarvan 3/4 protest stemmen. Ook dat is democratie.
|
U mag ook niet vergeten dat deze verkiezingen gehouden zijn in een periode waarin alles wat slechter gaat,duizenden werden ontslagen of opzij gezet door zowel de overheid als de prive ,het leven is duurder geworden en families hebben het moeilijk,de werkdruk bepaald het familieleven en de vrije tijd,en beperkt de mensen in hun doen en laten.
We hebben de laatste 5 jaren bijna dagelijks de goednieuwsshows van onze politiekers moeten aanhoren,terwijl er eigenlijk terzake niks veranderd is.
Ik beweer niet dat er geen politiekers zijn die hard gewerkt hebben,maar het heeft zich in geen verbetering van de huidige sociale en economische toestand vertaald.
Dagelijks hoort men over sluitingen,zoveel ontslagen,zoveel zelfstandigen die in een faling terechtkomen.
Deze onzekerheden gekoppeld aan de huidige onzekere en onstabiele wereldsituatie,Irak,Afghanistan,de dreiging van extremisten,de bomaanslagen overal ter Wereld bepalen in grote mate de onzekerheid van een volk(in deze ons volk)en worden gevoed door een nooit aflatende
journalistiek die dagelijks ons scherm en onze kranten vult.
Dat vertaalt zich in ontevredenheid en angst,waar onze politici te weinig bij stilstaan,gezien de slecht economische situatie willen onze politiekers
dan nog maatregelen nemen die populair overkomen,maar dat in wezen niet zijn,en die op termijn alleen de ontevredenheid in de hand werken.
Komen daarbij nog eens de onpopulaire maatregelen,meer betalen voor dit ,en meer voor dat, gekoppeld aan de minder gunstige lonen of inkomsten voor vele families,en het hek is van de dam.
Zet daar naast nog eens het onveiligheidsgevoel(in vele gevallen terecht)
en daar hebt ge uw proteststemmer.
Ik zal de laatste zijn die zal beweren dat het vlaams blok de oplossingen heeft om deze situatie te veranderen en te verbeteren,maar zeg mij eens welke alternatieven bieden de andere partijen om in de toekomst deze angstige gedachten te verdrijven.
vriendelijke groeten