Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2011, 15:49   #6
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Ik zou de coastguard een 'bijna' uitzondering noemen. Die waren ook het meest geïnteresseerd in de VSV maar hadden daar geen budget voor. Het budget van de Kustwacht valt onder diverse departementen.
Dus nee, de Coastguard levert in beslag genomen goederen/drugs/gelden netjes af bij de daarvoor verantwoordelijke entiteiten die dat geld wèl voor eigen doelen gebruikt. De VSV is/was een superieur onderscheppingsboot met een giagantisch potentiëel. Aanvragen kwamen in interessante hoeveelheden vanuit Zuid-Amerika en Mexico.
Het is DE ideale boot voor landen met lange kustlijnen maar weinig geld voor kostbare grote oppervlakte schepen. De VS seals gebruiken de gekopiëerde illegale versie voor hun stealth activiteiten. DE VSV is vrijwel volledig onzichtbaar op een radarscherm. Overdag verraad alleen de waternevel (opgeworpen schroefwater) hun positie.

Met de installatie van 2 gasturbines kon de snelheid worden vergroot tot bijna 140 knopen. Op het water een vrijwel dodelijke snelheid. Met de normale Seatek's loopt het schip (afhankelijk van het aantal personen aan boord) tussen de 60 en 75 knopen (1 knoop/zeemijl is 1855 meter)
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden