Los bericht bekijken
Oud 27 februari 2011, 17:27   #164
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, de repliek ging over of dit wel/ niet al eerder geschreven werd op dit forum, u kunt het gerust even nakijken!
Nee, ging er over dat HIJ het al eerder had geschreven.

Citaat:
En extreem links? Wat bestrijden zij?
Geen idee, die heb ik hier nog niet aan bod zien komen.
Persoonlijk ben ik rechts en heb er eigenlijk weinig last van.

Citaat:
Kan voor u een religie ook extreem rechts zijn of laat u dit liever buiten uw beschouwing?
Elke vorm van extremisme kan slecht zijn.
Extremistische gelovigen die denken met geweld hun mening moeten opdringen zijn voor mij even verwerpelijk als extremistische nazi's die hetzelfde voor ogen hebben.

Citaat:
Want daar kun je toch lastig omheen, in wezen zijn er ook religies die extreem rechtste standpunten verdedigen als "Goddelijk".
Klopt.
Er zijn inderdaad extremistische gelovigen die extreem rechtste standpunten verdedigen, en die vind ik even verwerpelijk, ja.

Ik heb dit al een aantal keren eerder geschreven, maar ik blijf de indruk hebben dat ge daar vlotjes over leest en ge uw 'tegenstanders' liever in een zwart-wit decor bekijkt.

Ik vind het onderdrukken van de vrije meningsuiting verkeerd, maar ik confronteer ook dat de mensen die daar tegenop komen en zeggen dat die mensen de mond moet gesnoerd worden in hetzelfde bedje ziek zijn.

En dat geldt voor nog een aantal onderwerpen die hier met de regelmaat van de klok worden aangekaart.

Voor mij is alles mogelijk, zolang het binnen de fundamentele rechten van de mens blijft.
Mensen die anderen die fundamentele rechten willen ontnemen om zichzelf te bevoordelen zijn hypocrieten.