Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2011, 15:28   #362
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Fakkel van het nationalisme van nieuwe landen? Als in Duitsland woonachtige Turk in het Duits rappen is mijlenver verwijderd van "de fakkel van het nationalisme van nieuwe landen overnemen".

Pas als ik in Duitsland in een Beiers dorpje een Turk zie die zich vol overtuiging dagelijks in lederhosen hijst om te gaan schuhplattlern, om daarna Eisbein mit Sauerkraut te gaan eten, is er voor mij sprake van "de fakkel van het nationalisme van nieuwe landen overnemen".
Pas als ik een Turkse Nederlander wereldkampioen schaatsen zie worden om daarna vol trots met de Nederlandse vlag een ereronde te rijden en bij de medailleuitreiking het Nederlandse volkslied uit volle borst te zien meezingen, is er voor mij sprake van "de fakkel van het nationalisme van nieuwe landen overnemen".
Pas als ik in Europa woonachtige Turken naar voetbalinterlands zie gaan terwijl ze de vlag van hun nieuwe land om de schouders gedrapeerd hebben, het volkslied meezingen, en niet de 'toeterturk' uithangen als hun nieuwe land tegen Turkije speelt, is er voor mij sprake van "de fakkel van het nationalisme van nieuwe landen overnemen".

En geen seconde eerder.

En dat geldt uiteraard ook voor Marokkanen en wat al dies meer er aan andere nationaliteiten en culturen is aangespoeld.
daarom heb ik zo'n bloedhekel aan volgende krantenkoppen:

Citaat:
Twee Belgen in Nederland aangehouden met kilo drugs
Het gaat om een 26-jarige man uit Brussel en een 29-jarige inwoner van Anderlecht. Kort voor tien uur liepen ze tegen de lamp. In hun auto werden de drugs gevonden
http://www.vandaag.be/buitenland/610...ilo-drugs.html

Zien of ze ook "eisbein mit sauerkraut" lusten, of eerder: een pak friet met curryworst.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 28 februari 2011 om 15:29.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden