Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2011, 00:39   #25
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Sja, zorg dat je zelf iets te bieden hebt, en dan heb je geen probleem bij individuele loonsonderhandelingen. Heb je niets te bieden, dan ga je ook weinig binnen kunnen halen, en da's niet meer dan normaal.
Ik vind individuele loonsonderhandelingen wel ok; dat biedt veel meer ruimte voor echte verloning naar prestaties. Ik had vorig jaar geen probleem om plus 10% te krijgen (te krijgen ja, ik moest er zelfs niet om vragen).
Da's het grootste gelul dat er bestaat. Ik heb het hier al eens eerder gezegd : het bedrijf boekte 20% meer omzet en mijn resultaat lag 55 % hoger dan wat van mij verwacht kon worden. En mocht je eraan twijfelen, ik kan dit zelfs zwart op wit aan tonen.

De reden was omdat ze de winst vrijwel allemaal wilden verschepen naar het buitenland. Hetgeen jij hier poneert is lul van een hoop potsierlijke bazenpoepers, die alleen maar vooruit komen door de hielen van hun bazen zodanig te likken dat die bazen over het slijm uitglijden.

Om meer precies te zijn, heel het forum zit er hier vol van.

Het enige waar het hier om gaat is een afvaardiging van de werkgevers of mensen van de directies van die werkgevers, die trachten om het het indexsysteem onderuit te halen, zodat ze nog meer middelen ter beschikking hebben om op slinkse wijze de lonen van hun mensen te reduceren.

Men dreigt met verhuizen naar het buitenland en de bevolking van BE of zelfs de EU zonder werk te laten zitten, terwijl het ernstig te betwijfelen valt of ze deze bedreiging zelfs kunnen hard maken. De reden is simpel : noch China, noch Indië noch enig ander lage loonland, is het beloofde land niet en valt op een aantal aspecten meer dan waarschijnlijk tegen. Bovendien weten ze drommels goed dat ze hun eigen afzetmarkt aan het vernietigen zijn, en dat ze zelfs aan lage loonkosten hun producten niet meer kunnen slijten. En als ze de lonen in die lage loonlanden laten stijgen is het uit met het verhaaltje...

Ik heb trouwens nog altijd geen tegenargument gehoord van het onderstaande :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Het is daarom dat bij de bedienden de CAO 218 zo vol zit met bedrijven zeker ? Het is juist die CAO waar er geen onderhandelingen zijn en geen afspraken tussen werkgevers en werknemers.

Dit forum is hoe langer hoe meer het strijdtoneel aan het worden van bepaalde groeperingen, die hun standpunten via deze weg willen uitdragen over een grotere groep van mensen in de hoop dat het toevallig toch maar gelezen wordt door een of andere journalist of partijbons.
Ik stel mij vragen bij de objectiviteit van een hoop van die beweringen, zelfs al gaat men te pas en te onpas bepaalde zaken proberen te ondersteunen met niet gefundeerde info waarvan het internet bol staat...

Het gaat hier niet meer om een discussie over een ideologie of denkwijze, het gaat hier om een strijd tussen de groepen van personen die de macht naar zich toe trachten te trekken in deze maatschappij. Toevallig behoor jij tot die groep die er prat op gaat om de andere groep zoveel mogelijk uit te buiten. Ik behoor niet tot die groep, zoveel is duidelijk

Laatst gewijzigd door Yves38 : 5 maart 2011 om 01:03.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden