parcifal
Citaat:
Georgie doet het helemaal niet slecht.
Ze zijn een groeiende economie, ondands de criminele wurggreep van rusland.
Misschien eens kijken naar de 'ease of business-index' van de wereldbank : Georgie : 12-de plaats. Belgie : 25-ste plaats, Rusland : 123-ste plaats.
|
ja, en dan?
Ben nog niet zo lang geleden in Georgië geweest, wat een krotland! Voor de elite in Tbilisi gebeurt veel. Veel meer armoede dan in Rusland, gemiddeld loon van 70 euro. De meeste GeorgiËrs hebben niets meer met Saakashvili, en de uitslag van de laatste verkiezingen worden betwist door de oppositie.
Citaat:
Je bewering dat de bevolking van Oekraiene en Georgie zou kiezen voor aansluiting bij Rusland is niets anders dan een abjecte leugen van de bovenste plank.
|
Oekraïne heeft duidelijk, tijdens verkiezingen die door het Westen werden goedgekeurd, gekozen voor een pro-Russische kandidaat, en de oranje leiders naar huis gestuurd. (nu worden ze vervolgd wegens corruptie). De nieuwe president wil niets met de NAVO te zien hebben, en heeft een nieuw contract getekend om Russische troepen nog vele decennia in Oekraïne te laten blijven.
Citaat:
Ja, er zijn bepaalde groepen etnische russen binnen Oekraiene die dat willen, maar dat is een absolute minderheid van de bevolking.
|
Ongeveer 55% van de bevolking heeft voor Ianukovich gestemd, die zich duidelijk als pro-Russisch profileert en de steun van het Kremlin had en heeft. Dat zou ik geen absolute minderheid noemen.
Citaat:
Trouwens, Tomm, je ophemeling van een van de grootste smeerlappen die ooit geleefd hebben, Ramzan Kadyrov, is onbegrijpelijk en negationistisch.
Je kan evenzeer Dutroux, Kim De Gelder of de nazi-beulen verheerlijken en bewierroken.
|
kadyrov zorgt voor vrede in Tsjetsjenië, en de meeste Tsjetsjenen vinden hem wel ok. Het is HEM of de terroristische moslimfundamentalisten.
Citaat:
Wat is er precies dat je zo fijn vindt aan Kadyrov? De prive-martelkamers in zijn tuin? De rechtse-uppercuts die hij oefent op opgehangen gevangenen?
|
Ik heb geen zo'n probleem met het martelen van terroristische extremisten. Dat hebben ik, de Russen en de Amerikanen gemeen.
Citaat:
Ik begin nu helaas toch wel heel sterk te twijfelen aan waar jouw loyaliteit ligt, beste Tomm.
|
Dat wil niet zeggen dat ik tegen mensenrechten zou zijn, maar sommige situaties noodzaken tot uitzonderlijke maatregelen. Als Kadyrov zou uitgroeien tot een corrupte despoot en het gevaar van sesessionisme of terrorisme zou verdwenen zijn, zal ik hem niet meer steunen. Maar in de huidige omstandiheden is hij "the right mn in the right place".