Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2011, 17:15   #449
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Berlusconi maakte zich al druk over de opvang van de vluchtelingen. Niet helemaal onterecht. Voordat hij zijn vriendschapsverdrag met Moammar Gaddafi had gesloten, arriveerden er jaarlijks zo'n 35.000 in Italië.
Wilders ziet in Nederland de bui ook al hangen. Geen persoon erbij hoor, verklaarde hij, ook al breekt in Libië een heuse burgeroorlog uit. Maar zou Berlusconi niet hetzelfde idee hebben? Als ik in Berlusconi's schoenen zou staan en er kwamen door het machtsvacuüm in Libië in groten getale vluchtelingen naar Italië, zou ik een list verzinnen. Desnoods verzorgde ik zelf busreizen naar de (Franse) grens en dropte daar de nieuwkomers. Berlusconi's streken kennende, denkt hij een stuk sluwer dan ik.
De EU kan voor een grote krachtproef komen te staan. De meest waarschijnlijke uitkomst is dat alle landen van de EU vluchtelingen opnemen, goedschiks dan wel kwaadschiks. Het gaat nog spetteren in Nederland met de gedoogregering.
Denemarken werkt daar al een paar jaar aan. ALs het van de Dansk Folkeparti afhangt:
- wordt het verboden voor dokters om illegalen medische bijstand te geven
- worden immigranten minder betaald dan autochtonen.
- kunnen kinderen van autochtonen die in DK geboren zijn niet automatisch de Deense nationaliteit krijgen.
enz, enz.
En hier klagen ze over de VB. Vergeleken met de DF is het VB links.