Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo
Ik ben effen niet mee?Vlamingen op één hoopje gooien met collaborateurs?Waar lees ik dat ? van eerlijke communicatie gesproken.
ik lees:
Vlaamsnationalisten komen altijd zagen en janken over de harde 'repressie' na de oorlog
(maar kom Vlaamsnationalisten kunnen gekwetst zijn door de woorden 'zagen en janken' dat is juist)
|
Kan er even iemand dit in braille omzetten, ingeval dit mocht helpen? Dank bij voorbaat. Als boerke van Limburg hou ik het eerder op selectief blind zijn, maar hoop doet leven.
Citaat:
De term 'belgicist' is volkomen inhoudsloos. Niemand weet eigenlijk wat dat nu betekent. Bovendien heeft het vaak een denigerende connotatie. Precies of er geen Nederlandstalige Belgen zouden kunnen zijn die opkomen voor hun Vlaamse taal en cultuur.
Dat echter diezelfde Vlaamsnationalisten die uit volle borst zingen over 'hun Vlaamse' cultuur in het verleden méér dan eens hun taal en cultuur verkwanseld hebben voor een bord linzensoep en vetbetaalde postjes in het Groot-Duitse Rijk, wordt vakkundig onder de mat geveegd door onze Vlaamse Kerels (rekels?). Ook toen zongen ze samen ongeveer dezelfde liedjes. Alleen, in de plaats van Mie Katoen en Tinneke van Heule, zat toen iemand anders op de eerste rij zoals Reimond Tollenaere en zo, en collaborerende VNV-ers zoals de grootvader van Olijke Bart.
|
PS: van System, communistisch of belgicistisch toet er niet toe. Zielig, nietwaar; Belgicist heeft vaak een denigrerende connotatie, maar Vlaamsnationalisten er met de grove borstel doorhalen heeft blijkbaar geen enkele connotatie. Bij alle Chinezen, maar niet bij den dezen, jogo.