Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2011, 00:06   #93
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Mijnheer Cyrano maakt het mij hier héél makkelijk : elk van zijn tussenkomsten in deze draad vertolkt evenzeer en perfect mijn mening en visie, dus ik hoef deze niet meer te herhalen.

Sta mij evenwel toe nog even terloops te vermelden dat de houding van de N-VA mij alsmaar méér verbaast. Los van de “regeringsonderhandelingen” (die in werkelijkheid totaal onbestaande zijn) stel ik bijvoorbeeld vast dat de N-VA sinds de verkiezingen bij zowat elke stemming in de kamer van volksvertegenwoordigers belachelijk wordt gemaakt : telkens ontstaan er “als bij toeval” meerderheden tegen de N-VA. De reactie van de N-VA daarop is zowat…..nihil ! Sorry hoor, maar geef mij zowat een kwart van de kamerzetels, en u zult eens wat zien en horen…

En dan is er bovendien het wollig mossel-noch-vis gedoe van sommige “N-VA – ingewijden”, zoals bijvoorbeeld mijnheer Guido alhier.

Allez mijnheer Guido, louter tussen ons en wijl er toch geen kat meeluistert : u en gans uw N-VA weten toch ongetwijfeld al m�*�*nden met stellige zekerheid dat u er minstens deze keer nooit zult in slagen om zelfs maar één tiende van uw (nochtans terechte) eisen ingewilligd te zien, nietwaar. Derhalve weet u dat deelname aan een federale regeringsmeerderheid voor de N-VA in de praktijk minstens deze keer totaal uitgesloten moet zijn, wil u bij een volgende verkiezing niet terugvallen tot onder de verkiezingsdrempel.
Welnu, wees dan als N-VA verdorie toch eens wat assertiever. Waar is al dat gelul over “we willen absoluut tot een compromis komen” in godsnaam voor nodig ? Leg uw minimumeisen openlijk op tafel. Openlijk, dus in de pers, nietwaar. Te nemen of te laten. De anderen zullen voor “laten” opteren, maar wat dan nog ? U zult op z’n minst de steun van uw eigen kiezers veilig stellen, en er wellicht zelfs de steun van bijkomende twijfelaars bijwinnen.

Besef nu toch eens dat de eerstvolgende federale regering in België er hoe dan ook een zonder de N-VA zal zijn (en gezien de omstandigheden aldus moet zijn, voor uw eigen bestwil). Wanneer zult u uiteindelijk uw tactiek en strategie aan die realiteit aanpassen, en uw politieke tegenstanders in het verdomhoekje van de publieke opinie manoeuvreren ?

Waarop wacht u eigenlijk ?

Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 maart 2011 om 00:10.
Gwylan is offline