Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2011, 00:35   #45
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Pweeeuuut... het recht van de sterkste geldt! De "lastpak" blijkt een boom van een vent te zijn die gans dat vergaderingetje gewoon in een vingerknip bijeenveegt.
En hij is een mengeling van Rambo en Jason Bourne en heeft ook nog eens het geluk van die karakters?

Beetje eenvoudig teruggeworpen, vind ik.

Citaat:
Aah ja, want zoals we allen weten zijn het kinderen die in de gevangenissen belanden, zijn het kinderen die scheiden, met de buren ruzie maken, werkcollega's pesten, verkeersagressie begaan,... want die brave volwassenen doen zoiets niet. Die volwassenen zijn immers allemaal gelijk, allemaal redelijk, allemaal verstandig,...
Je zei dat je het kind ging uithangen, niet dat je de meestercrimineel ging spelen. Wel, het eenvoudige antwoord op je vraag is: er is altijd criminaliteit. En als jij nu geen reden ziet om die bank te gaan beroven, zul jij dat ook niet zien als "de staat" er niet zou zijn. Jouw redereningen maken jou tot de persoon die je bent, dat verandert niet zomaar.

Overigens vind ik dat er veel te veel mensen in de gevangenis zitten voor belachelijke zaken, waar ze beter zouden werken om hun schulden af te betalen en beter te integreren in de maatschappij - dat tussen haakjes.

Voorbeelden die je geeft over pesten, ruzie maken, scheiden: dat zijn allemaal zaken waar mensen nu dagelijks mee geconfronteerd worden (scheiden is dan zelfs nog niet crimineel, waarom je dat aanhaalt, begrijp ik niet).

Citaat:
Jullie kunnen er gewoon niet om heen.
Ik ben geen anarchist.

Citaat:
De menselijke maatschappij heeft hiërarchische structuren nodig waar verschillen in macht en gezag aan gekoppeld zijn. Libertairen, anarchisten... hebben een sociale stoornis (of is het een psychologische /psychiatrische aandening?) die hen verhindert dit logische en normale feit te aanvaarden omdat ze niet kunnen omgaan met de menselijke ongelijkheid en de directe logische gevolgen daaruit.
Ik denk dat jij Bakunin eens moet lezen, want anarchisten zeggen helemaal niet dat er geen autoriteit of hiërarchie meer mag bestaan.