Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2011, 01:51   #9
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Boliviaanse media zijn grotendeels privaat en westers. Dus het internationaal nieuws is niet veel soeps, zelfs slechter dan in Europa, zeker wat kranten betreft.

Je zult me niet over de Boliviaanse media horen pochen, behalve een aantal aspecten voornamelijk mbt het binnenlandse nieuws dat veel gevarieerder, gedemocratizeerder en minder gecontroleerd is dan in België. In vergelijking met België heb je hier een veel groter aantal aantal politieke debatten, politieke duidingsprogramma's, publieke opinieprogramma's. Daar zit ook propaganda tussen, maar tenminste van verschillende strekkingen. Dat is zowel op TV als op radio het geval. Ik luister hier nooit naar muziek en steeds politieke programma's op de radio als ik in de auto zit, tenzij na 8 uur 's avonds. In België moet ik wachten tot het 'actueel' of zo is, met een paar herhalingen dan nog. Wat een immens verschil!

En 'De zevende dag' is al een even grote ramp zonder tijd voor diepgang. Hier zijn er elke dag verschillende uitgebreide Zevende dagen. Het lijkt wel of men de belg apolitiek wil maken.

P.S. Loop ik dan te zeiken omdat jij niets van Ivoorkust gehoord hebt deze week?
Ik heb zelf de indruk dat de media in bijvoorbeeld Nederland (iedereen loopt erover te klagen, wat juist eigenlijk bewijst dat het goed is) neutraler zijn dan in België. Misschien moet u België niet vereenzelvigen met de ''Westerse media''.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden