Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2011, 13:28   #48
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik verkies ook dat het vrijwillig gebeurt.
Maar aangezien het vrijwillig niet lukt, zie ik geen andere mogelijkheid.
Dat was eigenlijk mijn opwerping niet: die was eerder "waarom moét het" in de eerste plaats.

Waarom moeten er minstens 1/3de vrouwen in de raden van bestuur zitten?

In post-Apartheid Zuid-Afrika waren drastische (tegen blanken) discriminerende maatregelen nodig om zwarten op maatschappelijk vlak tot dezelfde middelen en kansen te krijgen. Dat is voor vrouwen in onze maatschappij toch wel degelijk het geval, volgens mij. Volgens mij hé, je mag gerust een antwoord geven.

Mijn directe hiërarchie is overigens volledig vrouwelijk. Zowel mijn senior collega, mijn afdelingschef, als één van beide adjuncten van de general manager, zijn vrouwen. Van de drie afdelingschefs zijn er overigens twee vrouwelijk. Dus ik word er niet direct mee geconfronteerd. Noem me wereldvreemd? Als ik even terugkijk naar mijn vorige job: de directeur van de school waar ik even les gaf was een vrouw, net als haar adjunct. Bij de Europese Commissie was de Head of Unit een man, maar zijn twee adjuncten vrouw. En onze Commissaris was Wallström.

Laat het dan voor KMO's, Dexiadikzakjes &c. anders zijn: het gaat om je startpositie, niet om de eindmeet.

Laatst gewijzigd door lombas : 6 maart 2011 om 13:29.
lombas is offline   Met citaat antwoorden