Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2011, 16:46   #117
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Daarom dat ik een BA in avondopleiding psy of crimi zou voorstellen aan de VUB. Dichtbij mijn werk (en de trein krijg ik toch gratis ).

Ik weet alleen niet of mijn werk daar zo warm voor zou lopen. Hoe verpakken dat dit een meerwaarde voor hen kan zijn?
Ik dacht dat je vroeger een lic. in de psy (5j) moest hebben om een post-grad. seksuologie te kunnen aanvatten. Maar hoe het tegenwoordig allemaal zit ... lijkt het me ook dat het mogelijk is om er een mouw aan te passen zodat je traject ingekort wordt.

Als je nog dezelfde job doet als voorheen kan je dat volgens mij wel een beetje inkaderen.
Je kan bv. zeggen dat je dingen zal leren over de menselijke psyche waardoor je beter weet welke factoren ertoe kunnen leiden dat mensen fouten maken, daarnaast zal je ook vaardigheden aanleren die nuttig zijn wanneer je mensen moet motiveren, aansturen, coachen, leiden, ... Je zal beter kunnen bemiddelen, kunnen zorgen voor efficiënter en effectiever vergaderen, medewerkers beter kunnen inschatten, ...
(Enfin, dat kan je alleszins toch zeggen. )

Zelf heb ik nog altijd ongelofelijk spijt dat ik niet vol voor geneeskunde ben gegaan. Tegen vandaag had ik het toelatingsexamen al + tien keer kunnen afleggen. Mits voorbereiding zou ik dan toch minstens eenmaal hebben moeten slagen, en gesteld dat ik de studie fysiek aan zou kunnen zat ik dan al een stuk verder (lees: dichter bij mijn droom) dan vandaag. :-/
Alleen is het nu financieel niet meer haalbaar. Tenzij ik mijn lichaam begin te verkopen ofzo.