Discussie: Om de BBC te pesten
Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2011, 21:58   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Om de BBC te pesten

De BBC is heel erg, err, Brits.
  • Ze berichten alleen over Frankrijk wanneer het om slecht nieuws gaat
  • Ze verdraaien elk nieuws over Europa in slechte zin
  • Ze berichten daar zelden over hun eigen problemen (zie bijvoorbeeld het schandaal rond de London School of Economics - die miljoenen kreeg van Qadhaffi, geen woord erover)
  • Ze stoeffen voortdurend over zichzelf, vooral in de wetenschaps- en economie-rubriek
  • In elk nieuwsbericht zoeken ze of er niet ergens een of andere Brit een positieve rol heeft gespeeld - hoe absurd die link ook mag zijn
Kortom, een mens moet al héél gestoord of behoorlijk Anglofiel zijn (wat hetzelfde is) om de BBC te kunnen smaken.

Daarom: wanneer ik dan al op de BBC moet surfen, dan is mijn volgende bezoek steevast aan France24.com gericht. Zo krijgen ze daar in London tenminste de indruk dat we ook nog een andere visie bekijken.

Mocht iedereen dat nu massaal doen, dan zou ik mezelf niet zo belachelijk voelen in mijn strijd om de BBC tot meer objectiviteit te dwingen.

Enfin bon, van France24 kan hetzelfde gezegd worden, maar dan anders.
C2C is offline   Met citaat antwoorden