Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz
Eerst en vooral, wie heeft er ooit beweerd dat het leven 'redelijk' of 'eerlijk' is? Zo werkt de natuur nu eenmaal niet.
Wat stel je voor, die 3 mensen hun geld gewoon afnemen? Ik heb je net aangetoond dat je verschillen nodig hebt, da's de enige manier om mensen te stimuleren meer te doen binnen een maatschappij dan anderen. En dat omwille van deze verschillen mensen dus de kans krijgen een klein fortuin op te bouwen, zeker als dit over enkele generaties gebeurt.
|
Die drie mensen, die elk ongeveer 20 miljard euros bezitten zou ik direct onteigenen, inderdaad. Ik laat hen elk een tiende van hun fortuin behouden, je ziet dat ik de slechtste nog niet ben. Dat is 2 miljard euro, ruim genoeg om rijkelijk mee te leven, en/of verder zaken te doen. En als ze niet content zijn pak ik �*lles af, en vliegen ze het gevang in ook nog. Want laat ons realist zijn, ZO een fortuin bouw je niet op met louter eerlijke werkwijzen.
Met 56 miljard euros kan je heel wat arbeidsgelegenheid scheppen, huizen bouwen voor slecht gehuisveste mensen, en vele andere nuttige dingen doen.
En als je het niet redelijk of eerlijk vind dat deze onteigening zou plaatsvinden, verwijs ik naar je eigen woorden :
[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz
Eerst en vooral, wie heeft er ooit beweerd dat het leven 'redelijk' of 'eerlijk' is? Zo werkt de natuur nu eenmaal niet
|