Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2004, 23:13   #5
Cleo
Vreemdeling

Standaard

980 000 vlamingen in de val gelopen?

ik denk het niet eerlijk gezegd. het blok is verre van mijn favoriete partij; maar ik vind dat men ook eens de feiten objectief moet durven bekijken.

het is zeer arrogant om blok-kiezers als misleide domme mensen te beschouwen. een deel is zich misschien niet ten volle bewust van het hele programma,maar dat geldt voor kiezers van ALLE partijen. men gaat dikwijls af op het gevoel en de sympathie die men voor een partij heeft.

ik ben er echt van overtuigd dat een groot deel van de blok-kiezers inderdaad wel weet dat het programma racistisch,homofoob, etc. is. maar je moet onder ogen durven zien dat de kiezers deze standpunten (globaal genomen) wel kennen en onderschrijven.

980 000 kiezers zijn ofwel ongelooflijk gedegouteerd van alle andere partijen en willen deze afstraffen, of zijn effectief zelf ook racistisch,homofoob, tegen abortus,euthanasie,etc.
Het is te simplistisch om deze kiezers 'misleid' te beschouwen.

Ook al is het niet jouw cup of tea, je moet je ervan bewust zijn dat ook jij de waarheid niet in pacht hebt.

Als je het blok verwijt niet democratisch te zijn,moet je zelf maar het goede voorbeeld geven, en tegenover hen de nodige tolerantie en verdraagzaamheid tonen,want dat zijn nu net de kenmerken van een democratie. Als je niet bereid bent hen te aanvaarden ben je zelf even erg.

En geef je ze meteen ook een steuntje in de rug,want jouw arrogantie drijft hen nog meer in de positie van underdog,wat hen alleen maar stemmen zal opleveren, waardoor ze op een dag 51% van de stemmen halen.

Wat dan?
Cleo is offline