Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949
maar een waalse stem is meer waard dan een vlaamse dat weet jij net zo goed als ik,van truccen gesproken,iedere thai die ik ken is tegen de roden ,die worden gewoon betaald door de steenrijke taksin om te demonstreren vertellen zij mij en ik denk dat zij het veel beter weten dan een computerfantast zoals jij
|
De pro-Thaksim partijen hebben alle verkiezingen gewonnen de laatste 6 verkiezingen of zo, dat zijn de feiten. De ene keer echter was er een militaire coup, de andere keer bezetten ze de luchthaven, nog een andere keer werden er net genoeg pro-Thaksim parlementairen uit hun functie ontheven door het gerecht (gekend als een PAD bolwerk) om hun meerderheid te breken.
Enzovoort. Als de gelen demonstreren en de economie platleggen, weigert het leger in te grijpen, als de roden hetzelfde doen worden ze genadeloos neergekogeld. Is dat dan democratie? Ik dacht het niet...
De meeste Thais waarmee ik praatte zijn pro-Thaksim, bijna alle taxichauffeurs in Bangkok bvb., en de meeste andere Thais waarmee je praat, tenzij ze uit de elite komen of uit het zuiden van het land.