Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood
Mja wat doe je met kinderen die het nederlands niet machtig zijn in een klas met nederlandssprekende kinderen te zetten? Je kunt niet ontkennen dat dit zijn gevolgen zal hebben op het niveau. Verder is die 55% een resultaat van het GOK. Zou simpel zijn moesten ze 100% van maken en diegene die het nederlands niet machtig zijn en zich willen inschrijven dan maar verplicht bijlessen geven in het nederlands.
Ten tweede wat doe je met vlaamstalige kinderen die in brussel en de rand hierdoor niet meer naar school kunnen gaan in hun eigen taal? Nu moeten de ouders van deze kinderen al letterlijk kamperen om hun kinderen een plaats te geven. Ik moet toch niet elke dag van brussel naar leuven rijden om mijn kind een opleiding te geven in zijn eigen taal omdat de franstaligen hun onderwijs zelf ondermaats vinden maar in plaats van het niveau op te krikken beslissen om vlamingen te verplichten hun kinderen toe te laten en hun eigen kinderen buiten te sluiten? Verder heb ik mijn frans ook geleerd in een nederlandstalige school, waarom is nederlands leren voor een franstalige dan zoveel moeilijker indien hij in een franse school zou zitten?
Tenslotte vind ik het hypocriet dat deze politici zich gaan beroepen op het grondwettelijk hof, terwijl ze zelf de splitsing van BHV door ditzelfde hof niet willen erkennen.
|
Het GH vraagt de splitsing van BHV niet en zeker niet voor alle verkiezingen.