Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
De volgende uittreksels komen uit een artikel dat vandaag in De Morgen verscheen. Het toont schrijnend aan hoe de kolonisatie uit islamwereld ons onderwijs en onze samenleving naar de knoppen helpt. Onze politiek-correcte wettenmakers zijn niet alleen etnomasochistisch, maar gewoonweg suïcidaal voor de Europese beschaving. Vreemde, islamitische drukkingsgroepen en partijen maken alleen gebruik van de ruimte die deze laffe zelfhaters hen geven. Het relaas spreekt boekdelen.
Een veertigtal BSO-leerlingen betoogde met de AEL-MDP tegen het racisme op hun school, het Sint-Willebrordcollege in Antwerpen. Volgens sommigen zouden het echter de leraars moeten zijn die de straat opgaan. “Er zitten verschillende leerlingen op onze school die niet mee kunnen en de boel op stelten zetten. Eigenlijk situeert het probleem zich ter hoogte van de inschrijvingsplicht.”
In de ASO- en TSO-afdeling van het Sint-Willebrordcollege is het rustig. Het contrast met de beroepsafdeling is groot. In dat BSO zit een honderdtal leerlingen, 98 van hen zijn van allochtone afkomst. “Op basis waarvan zou ik dan moeten discrimineren?” vraagt directeur Philippe Huygebaert zich af. “Iedereen heeft dezelfde huidskleur en religie. Er is een leerlinge die beweert dat ik tegen haar gezegd heb ‘Ja, ik discrimineer’ toen ik haar een straf gaf, omdat haar uniform niet in orde was. Wel, dat klopt. Zij vroeg mij: ‘Discrimineert u mij?’ en ik heb geantwoord: ‘Ja, ik discrimineer. Alles wat ik zeg, neem jij op als discriminatie dus dan zal dat ook wel zo zijn.’”
Volgens de directeur is het grote probleem de inschrijvingsplicht die scholen door het gelijke onderwijskansendecreet werd opgelegd. “Wij bieden kantoor en mode aan. Als er vroeger iemand vanuit een andere richting aan het vierde jaar kantoor wilde beginnen, deden wij een test. Gewoon om te zien of ze over de basisvaardigheden beschikken. Als dat niet het geval was, dan gaven wij de raad om niet aan die richting te beginnen en soms weigerden we hen echt. Nu mag dat niet meer. Met alle gevolgen van dien.”
De generatie van mei ’68 heeft niet alleen de tucht, maar ook het selectieprincipe uit de scholen gebannen. Het is duidelijk dat elke sociale belemmering die de vreemde bezetters nu nog enigszins parten speelt in de nabije toekomst onder demografische druk zal wegvallen. In Vlaanderen zijn er gemiddeld 13% leerlingen van vreemde afkomst, daarbij dient nog een onbekend aantal ‘papieren landgenoten’ opgeteld te worden. In Antwerpen echter is het (officiële) aantal nog veel groter: 58% voor Antwerpen, 34% voor Groot-Antwerpen! Scholen met meer dan 90% vreemdelingen zijn allang geen uitzondering meer.
De directrice, Marie-Louise Verheyen, van de naburige basisschool heeft zelfs een naamsverandering aangevraagd. Verheyen vertelt verhalen over ramen die kapot gegooid worden door de leerlingen, de gevel die met eieren bekogeld wordt en leerlingen die de ouders aan de school lastigvallen. “De glazenmaker staat hier regelmatig. Dat is een lopende rekening. Zeker als er in het beroeps iemand wordt buitengegooid. Dan houden we ons hart vast. Vaak komen relschoppers uit andere scholen.”
Hetzelfde was vorig jaar te zien toen de AEL rel schopte, omdat een Antwerps atheneum een Marokkaan van 19, die in het vierde handel jaar zat, had durven aanmanen naar het beroeps te gaan. In het Haagse Terracollege werd onlangs een onderdirecteur vermoord door een Turk en er braken spontane steunbetogingen uit voor de moordenaar. Op een beroepsschool in Nedersaksen had een jongen de pech de enige Duitser te zijn in zijn klas. 17 weken lang werd hij op sadistische wijze gemarteld door zijn overwegend Turkse klasgenoten. De leraars waren op de hoogte, maar durfden niet in te grijpen.
Tegelijkertijd beweert een deel van de leerlingen net het omgekeerde. Niet zij zijn de relschoppers: het is de directie en het lerarenkorps die hun het leven zuur maken met racistische opmerkingen. De leerlingen krijgen de steun van de Arabisch-Europese Liga en hun politieke vleugel de Moslim-Democratische Partij. “De leerlingen hebben al herhaaldelijk geklaagd over racisme, maar de directeur heeft er geen oren naar”, aldus Achmed Azzuz van de AEL. “Het is een racistische school en dit is niet het eerste feit dat daarop wijst. Denk maar aan de gescheiden klassen van enkele jaren terug. (Azzuz wijst op een experiment in de basisschool om allochtone, taalzwakkere leerlingen apart les te geven.) Wij hebben nog proberen bemiddelen maar de directeur wil daar niet van weten. Wij hebben geen andere keuze dan een klacht in te dienen.”
De AEL laakt het feit dat hoewel 98% van de leerlingen moslim is de moslimmeisjes geen hoofddoek mogen dragen. “Dat is een keuze”, zegt Huygebaert. “Wij blijven een katholieke school. Er is vrijheid van onderwijs. Ze moéten niet naar mijn school komen.”
Een katholieke school? De brave man heeft gelijk, maar zijn bewering is helaas door de feiten achterhaald! Gebod noch verbod zal een dam opwerpen tegen de islamisering en de verderdewereldlijking van onze samenleving.
De AEL beweerde al vaker klacht te hebben ingediend tegen de school, maar noch de politie noch het Antwerpse ‘minderhedencentrum’ De Acht heeft daar weet van. De Acht ziet het Sint-Willebrordcollege als een voorbeeldige, multiculturele school. Waarschijnlijk is mij iets ontgaan, want buiten wat schakeringen tussen bruin en zwart zie ik weinig ‘diversiteit’.
|