Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2004, 10:48   #6
Thinker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Misschien dat we voor criminele vreemdelingen - uit respect voor de cultuur van deze andere nationaliteiten - ook maar eens de straffen moeten gaan toepassen, die in hun eigen cultuur van toepassing zijn...?

Criminele vreemdelingen zullen wellicht meer 'respect' opbrengen voor de straffen, die in hun eigen cultuur van toepassing zijn, dan voor de straffen, die bij ons van toepassing zijn...
Zoals ik in een andere topic al antwoordde:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
In ieder geval ben ik sowieso ook tegen dat laatste idee van u aangezien ik vind dat iedereen gelijk moet zijn voor de wet. Wat u van dat principe vindt, weet ik nog steeds niet - maar ik begin wel een vaag vermoeden te krijgen...
Om dan nog maar te zwijgen over de vraag hoe men gaat bepalen tot welke cultuur iemand behoort. Afijn, toch altijd leuk om hier nog eens voorvechters van de klassejustitie tegen te komen.
U hebt blijkbaar maar weinig respect voor vreemde culturen!
De bedoeling van het toepassen van straffen, die in hun cultuur van toepassing zijn, is juist het tonen van respect voor hun cultuur. Daarom zou dit principe eigenlijk zelfs wettelijk moeten verplicht worden... 8)
Thinker is offline   Met citaat antwoorden