Los bericht bekijken
Oud 8 maart 2011, 21:34   #2
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Hier viel mijn mond dus wagenwijd van open. Illegaal gedrag moet volgens de EU worden beloond.

Ik vraag me af hoe het nu eigenlijk zit in de belzieke staat wat betreft de toekenning van de belze nationaliteit. Is het zo dat eenieder die op bels grondgebied geboren wordt automatisch de belze nationaliteit krijgt?
(In Nederland geldt namelijk het volgens de Rijkswet op het Nederlanderschap dat iemand Nederlander is, als op het moment van geboorte één der ouders Nederlander is)

Want dat zou natuurlijk de kat op het spek binden zijn, zeker met deze debiele rechterlijke uitspraak als jurispredentie. Iedereen die naar het belze luilekkerland wil komen, hoeft er enkel maar voor te zorgen dat er tijdens hun verblijf geworpen wordt, en voila, het kind heeft automatisch de belze nationaliteit en bijgevolg mogen de illegale ouders ook blijven, en hebben bovendien recht op werk om zogezegd hun kroost te kunnen verzorgen. En als ze geen werk kunnen vinden, zullen ze dan ook wel recht hebben op een uitkering.

De dwingelandij van de EU begint echt groteske vormen aan te nemen. Opdoeken die hele bende, of er tenminste uitstappen, aangezien keer op keer toch weer blijkt dat de soevereiniteit van de lidstaten wordt aangetast.
Nou, dat over Nederland klopt sinds mevrouw Verdonck niet meer hoor.
Wanneer bijvoorbeeld een nederlander een illegale mevrouw zwanger maakt moet hij drie maanden voor de vermoedelijke bevaldatum aangeven de vader te zijn, doet hij dit niet dan moet het kind drie jaar oud zijn alvorens het staatsburgerschap via de vader kan worden aangevraagd.

Maar dit moedigt iedere zwangere vrouw uit landen met hoge armoede aan met iemand die voor haar partner kan doorgaan aan in een gammele boot te stappen. Want wanneer je het haalt ben je zeker van je statuut, mag je werken en bouw je onmiddellijk rechten op. Erg dom dus.. nog meer kinderen binnen potentieel kansarme gezinnen...nog meer druk op een samenleving, kinderopvang, werk voor laaggeschoolden, onderwijs en welzijn en dienstverlening.
alice is offline   Met citaat antwoorden