Ik was daarjuist naar de Zevende Dag op VRT aan het kijken. Zoals steeds meer heb ik me mateloos geërgerd aan de arrogantie van de moderatoren.
-Politici mogen nauwelijks hun zin afmaken: Geef die mensen toch in godsnaam de kans om te zeggen waarvoor ze staan !
-Een opmerking van een van de deelnemers wordt steeds "vertaald" voor de kijkers en de andere deelnemers zodat ze het zeker goed zouden begrijpen: denken ze nu echt dat wij dom zijn???
-De vraagstellingen zijn soms zo slecht gekozen dat het gewoon walgelijk wordt.
Ik heb deze punten daarjuist opgemerkt in het debat met Frank Vandenbroucke over de werklozenbegeleiding. De werkloze mevrouw had duidelijk (onterechte) schrik om haar werkloosheidsvergoeding te verliezen. Frank VDB probeerde haar gerust te stellen dat hier echt geen reden toe was maar die domme moderator (Annemie Peeters natuurlijk) kwam voortdurend tussen. Bijzonder vervelend voor iedereen.
Bovendien werd op het einde van het debat de vraag aan het publiek gesteld "Vindt u dat werklozen strenger moeten aangepakt worden ?"
Allez, dit is toch uiterst tendentieus. Het ging de hele tijd over begeleiden en helpen en in de vraagstelling liet men dan uitschijnen dat het over "harde aanpak" en "heksenjacht" ging.
U ziet: zelfs ne linkse ergert zich aan de VRT