Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia
Zeer veel klachten van zowel klanten als collega's dus. Niet dat een hoofddeksel bepaalt of je je werk beter of slechter zou doen, maar ik vind dit een bizar verhaal. Misschien ging die plotse verschijning van die hoofddoek wel gepaard met nog andere uitingen van religieuze gebruiken die als storend werden ervaren door zowel collega's als klanten? In ieder geval, in Genk woont een groot aantal allochtonen. Maar in tegenstelling tot bv. Brussel en Antwerpen is er een veel minder groot aantal hoofddoeken aanwezig op straat. Wellicht waren er onder de klachten van klanten ook wel allochtone vrouwen die hun hoofddoek al lang geleden hadden afgelegd, die dit de omgekeerde wereld vonden?
|
Ik vind dit ook maar bizar.
Ik ken een donker meisje dat recent ontslagen werd in Genk, zonder opgave van reden. Ze begrijpt niet waarom. Ze was degene met de meeste ervaring in de zaak!
Ze draagt geen hoofddoek en heeft geen andere religie (werd geadopteerd).
Had ze dat wel gedaan, had ze dan ook met "een zaak" in de krant gestaan?
Als je het mij vraagt, was er dus sprake van gedrag dat storend werd ervaren.
Ik kan me daar iets bij voorstellen gezien de bedoeling van de hoofddoek in het westen zich onderscheiden van de westerse vrouw is.
Hiermee willen ze duidelijk maken: wij zijn anders. Impliciete boodschap: wij zijn beter, geen decadente sletten zoals die westerse vrouwen, etc.
De hoofddoek en de Islam dus, om de vermeende morele superioriteit te bewijzen.
Dat ze intussen onderdrukt worden, zal hen worst wezen.