Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2004, 12:16   #12
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Bruut geweld, ik wou juist benadrukken dat het nu zonneklaar is dat heel de hetze en het proces tegen het VB NIETS te maken heeft met racisme (wat kan het de Franstaligen schelen dat Vlamingen al dan niet racistisch zijn?) maar alles met de transfers, met geld waardoor de PS zijn macht verliest en Vlaanderen zelfstandig wordt.
ja, had ik begrepen MAAR er zit wel degelijk racisme binnen de blokrangen...en dat is verwerpelijk. en ook geen goede zaak voor de Vlaamse samenleving waarin we met zijn allen verder moeten.
DUS GEEF DE VIJANDEN VAN HET VLAAMS NATIONALISME GEEN ENKEL EXCUUS MEER OM JE UIT TE SCHAKELEN !
Wat jij en anderen 'racisme' noemen zit OVERAL. Niet meer of minder bij Vlamingen en VB dan bij anderen.
Maar het is wel zo dat het verwijt 'racisme' gebruikt wordt alleen tegen de Vlamingen om ze te verdelen. Weinig volkeren in de wereld staan zo open voor vreemde culturen en talen als Vlaanderen. Veel Vlamingen zijn 4-talig en reizen de wereld rond voor werk of toerisme.
Dat verwijt is dus totaal ongegrond. Ik ben wel van oordeel dat het VB moet leren op een vriendelijker manier met en over vreemdelingen te praten. Ook als ze het ons niet altijd gemakkelijk maken.
luc broes is offline