Los bericht bekijken
Oud 9 maart 2011, 14:17   #152
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dan doen ze het nu nog beter, in 2010 hebben ze een historisch cijfer van 4,5 op 1000 kunnen behalen. De VS 8 op 1000 bijna het dubbele dus.
Ik blijf het wel vreemd vinden dat ik bij verschillende onderdelen van de VN verschillende cijfers vindt... Elders vind ik bijvoorbeeld 7 of zelfs 10 per 1000 voor Cuba...
Overigens, de kindersterfte in Hong Kong is 3 op 1000. Nog beter. En Hong Kong is de kapitalistische plek op aarde.
en ten slotte: Kindersterfte is niet het enige. Je kan makkelijk een bepaalde statistiek uitkiezen, en die tot belangrijkste uitroepen afhankelijk van welk land je wil mooipoetsen.

Voor mij zijn wat Cuba betreft volgende feiten veelzeggend:
- Vrijwel iedereen die kan kiezen tussen Cuba en elders kiest voor elders. Zelfs Fidel Castro laat zich bij voorkeur in het buitenland behandelen. Vreemd als het Cubaanse gezondheids systeem zo goed is...
- De Cubaanse overheid vertrouwd blijkbaar haar eigen volk niet: De doorsne Cubaan mag zijn land niet uit zonder eerst toestemming te vragen.
- En blijkbaar is de overheid (in tegenstelling tot wat jij beweerde) toch wel bang voor de invloed die buitenlandse propagande zou kunnen hebben. Je mag in Cuba geen satelliet antenne hebben.

Als Castro de VS onder druk wilde zetten dan dreigde hij er mee de grenzen te openen. Bljkbaar was hij er zelf ook van overtuigd dat massa's Cubanen liever elders zouden zijn...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden