Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Het antwoord is ook dat men eens van concept moet veranderen. Nu vervoeren wagens grotendeels zichzelf. Lichtgewichtwagens die meer passagier dan zichzelf vervoeren, zal al een flinke slok op de borrel schelen in het energieverbruik.
|
ik denk dus echt dat de 1Liter VW die nu nog een concept is mainstream gaat worden.
Maar de overheid moet niet bang zijn om daar heel consequent regels over te maken:
concreet bvb je maakt een regel , je komt een stad binnen met 'openbaar vervoer, electrisch of 1liter wagen, fiets, tevoet...' Ik zeg niet dat de tijd NU rijp isom dat te bereiken, maar als je wilt 'iets doen aan onze fossiele afhankelijkheid' zal het toch wel het 'KANTELSYSTEEM' zijn waarmee je iedereen doet overschakelen
je moet inderdaad wel durven ver durven buiten de lijntjes denken om dat doel te bereiken.Wat voor zin heeft het, de wagens die NU verkocht worden rijden zeker 10 jaar rond. Dus je moet durven zeggen tegen 2020 gaan we mobiliteit veranderen naar Personal Commuters... Het zal meer bijdragen tot het milieu dan bvb de 'kernuitstap' 'roetfilters' 'windmolens'
Net zoals Europa zegt vanaf 2020 wordt elke nieuwe woning een ZERO energie woning;.. Dat is een zin met visie, en een beleid waar je kunt naar toe evolueren. Idemdito voor de voertuigen zou ik zeggen.